به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر با اشاره به آغاز چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی افزود: در این خیزش نیروی الهی و مردمی با سرنگونی حکومت شاهنشاهی، نظام سیاسی خاص مبتنی بر مردم سالاری دینی به وجود آوردند.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی الگوی جدیدی برای استقلال سیاسی و اجتماعی بر اساس اصل نه شرقی و نه غربی ارائه کرد.
امام جمعه کرج اظهار داشت: این انقلاب ، اصل نه شرقی و نه غربی به دنیا و آزادی خواهان جهان شامل مسلمانان و غیر مسلمانان معرفی کرد و همین امر باعث نگرانی سران غرب شد که اصل نه شرقی و نه غربی با تحولات خاص خود آثار و تبعات سنگینی برای نظام سلطه داشت.
آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: انقلاب اسلامی موجب شد تا اصول دینی در جهان گسترش یابد که به عنوان مثال تعداد مساجد در آمریکا بیشتر از ایران شد و حتی مصرف غذای حلال در جهان غیراسلام رویه شد.
خطیب جمعه کرج افزود: ایران اسلامی نیز هزینه این تفکرالهی را در گذشته پرداخته کرده و اکنون هم می پردازد، حمایت به موقع مردم در لحظات سخت پشت سراین نظام الهی بوده و به پیروی از 2 رهبر الهی و فرزانه تلاش شد تا این انقلاب که به مثابه یک طفل بود اکنون به 40 سالگی برسد.
نماینده ولی فقیه درالبرز بیان داشت: هر چه انقلاب با آرمانها و اهداف پیش رفته، تهدیدات منطقه ای بیشتر شده و جبهه استکباری با استفاده از همه ابزار و رسانه هایش در مقابل ما تشکیل شده است .
وی تصریح کرد که دشمن با همه تشکیلاتش به ویژه فضای مجازی و غیره هزینه کرده و باصرف میلیون ها دلار تلاش می کند تا همه دستاوردهای نظام را شکست خورده نشان دهد و مردم ما را مایوس کند و به آینده مقتدرانه این ملت لطمه بزند.
وی اظهار داشت: برخی سعی دارند مطالبات مردم را غیر اقتصادی جلوه دهند و این شیطنت است که مطالبات مردم را غیر اقتصادی جلوه داد ، همیشه حضور مردم در صحنه های ضروری، فتنه های خارجی را خنثی کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: زمزمه هایی از فتنه جدید از ناحیه مستکبران عالم و صهیونیست ها علیه مردم به گوش می رسد که 22 بهمن امسال دشمنان اسلام خواهند دید که مردم ایران چه حماسه عظیمی در سراسر کشور به وجود خواهند آورد.
وی ادامه داد:حضور میلیونی مردم مثل آب بر آتش عمل می کند و یاس و ناکامی برای دشمنان اسلام به همراه داشته است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: ویژگی زمان حاضر این است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مردم صحنه را رها نکرده اند و از آسیب جلوگیری می کنند، چون قدر این هدیه الهی را به عنوان انقلاب اسلامی می دانند، مردم همیشه در صحنه های مختلف هستند و این هدیه الهی با مجاهدت ها به عنوان انقلاب اسلامی به مردم داده شده است .
وی یادآور شد: ایران پیش از انقلاب اسلامی و در ادوار سلسسله حکومت های پادشاهی ، رنج های زیادی کشیده زیرا بیشتر وابسته به قدرت های استعماری بوده است و کمتر مزه استقلال چشید.
آیت الله حسینی همدانی گفت: همین دولت های پیش از پیروزی انقلاب با معاهداتی که بستند، استقلال و عزت ایران را از بین بردند که نمونه های آن معاهده های ننگین گلستان و ترکمانچای بود، در این معادات بخش هایی ازسرزمین ایران از دست رفت، معاهده پاریس را بستند و افغانستان از ایران جدا کردند.
وی اظهار داشت : قرارداد هایی در سال های 1907 و 1915 بسته شد که نتیجه آن تقسیم ایران به دو حوزه نفوذ روسیه و انگلیس بود، انحصار خرید توتون و تنباکوبسته شد و طبق قرارداد رویترزمنابع رو و زیر زمین به مدت 25 سال به انگلیسی ها واگذار شد و موارد زیادی دیگر بر اثر نداشتن استقلال سیاسی و وابستگی به قدرت های دیگر به وجود آمده است.
خطیب جمعه کرج افزود: امروز این استحکام و قوت نظام اسلامی است که در مواجه با دشمنی های غرب ، کنترل کار دست خودمان است وهرگز مضطرب نمی شویم.
وی ادامه داد: شیپورهای تبلیغاتی دشمنان در سراسر عالم از رویگردانی مردم ایران از انقلاب و ناکارآمدی نظام صحبت می کنندو قصد دارند مردم را نسبت به آینده مایوس و انقلاب را تمام شده معرفی کنند اما به کوری چشم دشمنان ، جهان استکباری خواهد دید قیامی که بر اساس عقیده و محوریت الهی است محکم جلو می رود و عقب نشینی ندارد.
وی بیان داشت: البته دشمنان برای خط و نشان هایی که می کشندو حرف هایی که می زنند سیلی محکمی در روز 22 بهمن خواهند خورد.
خطیب جمعه کرج گفت: مردم انقلابی ایران به هم پیوسته، یکپارچه و مستحکم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن شرکت می کنند و با شهیدان ، امام شهیدان و رهبر معظم انقلاب تجدید پیمان خواهند کرد.
وی ادامه داد: مردم در این راهپیمایی شرکت گسترده خواهند داشت تا امنیت و استقلال کشور خدشه دار نشود زیرا با حضور آگاهانه خودمان قدرت تصمیم گیری مسئولان نظام و مردم سالاری دینی را تقویت می کنیم.
وی یادآور شد: برای نسل نو جامعه باید دستاوردهای نظامی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی ، مسائل منطقه ای و فرامنطقه ای را دائم بازگو کرد و سعی شود شبهاتی که دائم از طرف دشمنان مطرح می شود را پاسخ دهیم و از منافع ملی خوب دفاع کنیم.
نماینده ولی فقیه در البرز گفت: روزگاری در ایران برای سگ آمریکایی مصونیت درست شده بود وکسی جرات نداشت به مستشار و یک فرد عادی آمریکایی که به ناموس مسلمان تعرض کرده بود، اعتراض کند اما امروز نظامی و کماندوی آمریکایی دستگیر می شود و در مقابل سرباز ایرانی زانو می زند و طلب بخشش می کند و این دستاورد بزرگی است.
وی در عین حال تاکید کرد که باید با مدیریت جهادی و اعتماد به جوانان مومن و متخصص مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کرده و تولید ملی را توسعه بدهیم .
** تشکر از موضع رئیس جمهور کشورمان در برابر خواسته نابجای رئیس جمهور فرانسه
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به پیش شرط های نابجای رئیس جمهوری فرانسه برای سفر به ایران گفت: از موضوع رئیس جمهوری کشورمان تشکر می کنم، مواضع خوبی گرفته شد و در این موقعیت خاص مطالب خوبی بیان کردند.
وی یادآور شد: رئیس جمهور فرانسه به ظاهر سه خواسته از ایران دارد، یکی از خواسته هایش ملاقات با رهبری است و یکی اینکه در پایان سفر با رئیس جمهورایران نشست خبری داشته باشد و اعلام کند که ایران حاضر است در خصوص موشک های بالستیک خودش پشت میزمذاکره بنشیند و خواسته سوم اینکه یک میز مشترک با حضور آمریکا، ایران و عربستان به صورت سه جانبه و در خصوص مسائل منطقه ای مانند ختم مقاومت و یمن برای گفت وگو تعیین شود.
امام جمعه کرج گفت: موضع گیری مسئولان کشورمان بسیار مهم است و رئیس جمهوری اسلامی ایران مواضع خوبی گرفتند و این موضع گیری مسئولان کشورمان سبب مایوس شدن دشمنان اسلام شده و خواهد شد.
وی به قدرت موشکی کشور اشاره کرد و بیان داشت: ما برای دفاع از خودمان و تمامیت ارضی ، قدرت دفاعی و موشکی با هیچ کس مذاکره نخواهیم کرد.
7410/ 6155خبرنگار: مژگان السادات سجادی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.