استاندار البرز در خصوص پروژه گاز رسانی طالقان و روستاهای اطراف آن گفت: دستور رفع مشکل اعتباری این طرح مطرح و موانع تحقق این پروژه برطرف خواهد شد.

به گزارش ایلنا از طالقان، محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز در مراسم بهره برداری از طرح  روکش  آسفالت جاده آیت الله طالقانی اظهار داشت: بسیار خوشحالم که در ایام دهه مبارک فجر در خدمت مردم طالقان و روستای دنبلید هستم.

وی با اشاره به سبقه تاریخی مهد ظهور علما و بزرگان انقلابی افزود: وقتی از شهرستان طالقان یاد می‌شود به یاد علمای بزرگ به خصوص مرحوم آیت الله طالقانی می‌افتیم که همه مسلمانان مبارزات انقلابی‌شان و همراهی در کنار حضرت امام (ره) چه قبل و بعد از  پیروزی انقلاب اسلامی را به خاطر داریم.

 نجفی تصریح کرد: این آرزوی ما بود که در آن دوران یک بار آیت الله طالقانی را از نزدیک ببینیم که این امر نیز محقق شد.

استاندارالبرز ادامه داد: افتتاح پروژه‌ها و این روند نویدگر آینده خوبی برای مردم شهرستان طالقان خواهد بود.

نجفی در خصوص پروژه گاز رسانی طالقان و روستاهای اطراف آن نیز گفت: صبح امروز در جریان مذاکره با رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی؛ دستور رفع مشکل اعتباری این طرح مطرح و موانع تحقق این پروژه برطرف خواهد شد.

وی افزود: دغدغه های مرتبط با حوزه راه و شهرسازی و آب روستایی و... نیز در برنامه رسیدگی مسئولان قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان همچنین با اشاره به جاذبه های گردشگری طالقان بیان کرد: شهرستان طالقان جزو مناطق نمونه گردشگری است و برای آن برنامه های مفصل داریم؛ در بخش گردشگری در البرز باید تلاش ویژه ای شود تا در افق ۱۴۰۴ برای فر اهم ساختن نیازهای ۲میلیون جمعیت گردشگر و فراهم ساختن ۲۵ میلیارد دلار درآمد ارزی؛ زیر ساخت ایجاد هتل و زمینه اقامت مسافران ایجاد شود.

وی با اشاره به تغییر ساختار مهاجرت از روستاها به شهرها افزود: طالقان با سبقه و پیشینه ای که داشته است؛ زمانی که بعنوان شهرک ایجاد شده  جمعیت آن از خود کرج بیشتر بوده و در این مناطق جوشش و حضور جمعیت فراوانی را شاهد بوده است؛ اما به جهت بخشی از مشکلات و نبود  شغل و... مردم مجبور به ترک این مناطق شدند در حالی که مزیت های نسبی فراوانی در طالقان وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: باید با بهبود شرایط مردم زمینه حضور جمعیت در منطقه طالقان را فراهم کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.