گودرز کریمی فر شامگاه دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این خانه ها با هدف ارائه خدمات فرهنگی، مشاوره ای، تفریحی، سالن ورزشی، کافی نت، پزشکی و رفاهی به فرهنگیان بازنشسته در دستور کاری - اجرایی با حمایت ویژه معاونت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه تکریم از فرهنگیان بازنشسته یکی از محورهای اصلی این وزارتخانه در دو بخش حمایتی - خدماتی تشکیل می دهد، خاطر نشان کرد: در این خانه ها امکانات و تجهیزات کامل و مورد نیاز برای بهره مندی فرهنگیان بازنشسته فراهم می شود و مدیریت این خانه ها را نیز دو نفر از فرهنگیان بازنشسته در استان های مجری این طرح بر عهده دارند.
وی تصریح کرد: در این خانه ها از صبح تا عصر خدمات تعریف شده در قالب خانه فرهنگیان بازنشسته با کیفیت بالا در اختیار فرهنگیان بازنشسته قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: در این خانه ها ، چند سوئیت برای استراحت فرهنگیان نیز پیش بینی شده است.
مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تاکید شده است بهترین فضای ممکن در هر استان باید به اجرای این طرح در استان های مختلف کشور اختصاص یابد ، یاد آور شد: برای فعال کردن خانه فرهنگیان پیشکسوت در هر استان از فضایی که آموزش و پرورش در اختیار دارد استفاده می شود .
کریمی فر اظهار کرد: پس از بهسازی و زیبا سازی این فضاها به امکانات و تجهیزات مورد نیاز در هر استان، آماده بهره برداری برای ارائه خدمات لازمه به فرهنگیان بازنشسته در قالب خانه فرهنگیان پیشکسوت می شود.
وی بیان کرد: در مرحله اول این طرح خانه فرهنگیان پیشکسوت در استان های البرز، آذربایجان شرقی، شهر تهران، خراسان رضوی و اصفهان تا پایان سال 96 افتتاح و خدمات لازمه را به بازنشستگان فرهنگی ارائه می دهند.
وی تاکید کرد: در نیمه اول سال آینده نیز خانه فرهنگیان پیشکسوت در 5 استان دیگر فعال خواهد شد.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر** انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.