به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ حمید لطف اللهیان در جلسه شورای پژوهش و مطالعات شهری اردبیل تصریح کرد: با توجه به این که در سال های گذشته اقدامات و برنامه های اجرایی شهرداری اردبیل همواره با خلاء پژوهش و مطالعات علمی همراه بوده است، اما امروزه این اقدامات با شناسایی ایده های خلاق، بار علمی گرفته و مدیریت شهری عجین با علم و پژوهش می شود.

وی با بیان این که شهرداری اردبیل یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است و تمامی تلاش خود را به نهادینه نمودن این گفتمان به کار خواهد گرفت ، افزود: با راه اندازی مرکزی منسجم، فعال و پویا با عنوان مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهری، اقدامات شهرداری اردبیل رنگ و بویی پژوهشی گرفته و می تواند در مدیریت شهری تاثیرگذار باشد.

شهردار اردبیل به استقبال اعضای جدید شورا و مصمم بودن آن ها در راه اندازی این مرکز اشاره کرد و افزود: داشتن چنین تفکر پژوهش محور و پشتبانی شهرداری اردبیل در شناسایی نیازهای شهروندان و در اولویت اجرا قرار دادن این نیازها، اقدامی شایسته و قابل تقدیر است.

لطف اللهیان با بیان این که زیر ساخت های اولیه برای راه اندازی این مرکز فراهم است گفت: نگاه پژوهشی و مطالعاتی در اجرای طرح های شهرداری ، باعث شناسایی ایده های خلاق و نوین و بهبود روش ها شده و برگزاری استارت آپ ها، جشنواره ها و همایش ها در حوزه مطالعات شهری، بالطبع این مرکز را تبدیل به یکی از قوی ترین مراکز پژوهشی اردبیل خواهد کرد.

شهردار اردبیل تشریح کرد: اجرای کیفی پروژه های عمرانی و تسریع در انجام آن ها اثر بخش نمودن این طرح ها را به دنبال خواهد داشت و هماهنگی، نظارت، برنامه ریزی، ارزیابی و تحقق طرح های مطالعاتی، با مشارکت جامعه علمی، دانشگاهی و جذب نخبگان و تعامل با صاحب نظران، فرهیختگان، محققان و پژوهشگران از اهداف اصلی راه اندازی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهری است.

گفتنی است در این جلسه که با حضور معاونان شهردار اردبیل، هئیت علمی دانشگاه ها و نماینده شورای اسلامی شهر برگزار شد، بهنام فتحی به عنوان مدیر مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهری منصوب شد و در ادامه جلسه اعضای شورای پژوهش و مطالعات، با راه اندازی این مرکز موافقت کرده و در راستای مکانیزم اجرایی، تعیین ساختار ارکان و چگونگی وظایف کمیته ها به تبادل نظر پرداختند تا در روز های آتی با یک برنامه ریزی جامع این مرکز راه اندازی شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 855205
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.