به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ عدیل سروی عنوان کرد: پرداخت تسهیلات در حوزه امور دام استان باید با رویکرد اصلاح نژاد دامهای سبک و سنگین باشد .

سروی افزود: فرصت بسیار مناسبی برای آن دسته از گلخانه دارانی که طرح هایشان نیمه تمام باقی مانده ایجاد شده است. اطلاع رسانی به این عده از صاحبان واحدهای گلخانه ای نیمه تمام به صورت انفرادی انجام خواهد گرفت تا در جریان استفاده از مزایای این تسهیلات قرار گیرند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: متقاضیانی که علاقمند به ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در فرآوری سیب زمینی باشند می توانند از تسهیلات با بهره ۶ درصد بانکی استفاده کنند تا اینگونه واحد ها بتوانند ضمن ایجاد کارآفرینی در استان، معضل فروش سیب زمینی را بعد از تولید حل کند . همچنین متقاضیانی که در شهرستان مشکین شهر خواستار ایجاد صنایع تبدیل و تکمیلی در بخش میوه های سردرختی نیز باشند، می توانند بدون نوبت و در کمترین زمان ممکن از تسهیلات مورد نیاز بانکی با بهره ۶ درصد استفاده کنند.

سروی افزود : اعتباری که برای صندوق توسعه پایدار روستایی وعشایری استان درنظر گرفته شده بالغ بر ۱۲۵ میلیارد تومان است که امیدواریم تا ۲۷ بهمن ماه سال جاری ۴۵ درصد از این اعتبارات را جذب شود .

در ادامه مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی نیز گفت: میزان سرمایه این صندوق از ۶ میلیارد تومان به ۲۲ میلیارد تومان افزایش یافته است که این امر بسترمناسبی را برای اعطای تسهیلات به بهره برداران استان فراهم ساخته است .

صفت اله دلشاد افزود: ۵۱ درصد از سهام این صندوق مربوط به دولت و ۴۹ درصد بقیه مربوط به بخش خصوصی است که عمده سهامداران آن را دو شهرستان اردبیل و پارس آباد تشکیل می دهند .

وی افزود: استان اردبیل در جذب اعتبار ۱۲۵میلیارد تومانی بسیار موفق عمل کرده است و امیدواریم که با جذب حداکثری این اعتبار توسط مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان های استان بیش از پیش شاهد رشد و شکوفایی بخش کشاورزی و دامپروری استان باشیم .

در ادامه این جلسه بهمن بالایی نماینده سازمان جهاد کشاورزی استان در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی افزود: اعتباراتی که تاکنون توسط صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در اختیار بخش های مختلف کشاورزی قرار داده شده است به میزان ۴۹ درصد در بخش زراعت، دام ۲۸درصد، شیلات ۳ درصد، صنایع تبدیلی و تکمیلی ۶درصد، منابع طبیعی نیم درصد، عشایری ۵ درصد ، مکانیزاسیون ۵ درصد و خدمات مشاوره ای ۳ و نیم درصد جذب شده است.

 

 

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 852513
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.