فردین شمس روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نهاده ها شامل بذر مرغوب گندم ، جو، بذر کلزا و ذرت و سم وکود شیمیایی است که توسط شرکت های تعاونی روستایی توزیع شد.
وی اظهار داشت: توزیع بذر جو توسط شرکت های تعاونی روستایی مهردشت، اشتهارد، پیشاهنگ، احمدآباد و شرکت کشاورزی باغداران به میزان حدود 193 تن انجام شد.
شمس گفت: همچنین در این مدت بذر گندم توسط این شرکت ها به میزان کشاورزی باغداران به میزان
بیش از457 تن در سطح استان توزیع شده است.
شمس همچنین توزیع حدود 38 تن بذر ذرت وحدود3 تن بذر کلزا را از دیگر فعالیت ها برشمرد.
وی با اشاره به توزیع 5928 تن کود شیمیایی در سطح استان، اظهار داشت : همچنین در این مدت 3298 لیتر انواع سموم شیمیایی کاربردی برای مبارزه با آفات و بیماری ها توزیع شده است.

**عملکرد 9 ماهه اداره آموزش و توسعه تعاون روستایی استان البرز
رئیس اداره توسعه و آموزش تعاون روستایی استان البرز نیز گفت: اداره توسعه و آموزش تعاون استان البرز در سال گذشته در راستای خدمات رسانی به اعضای شبکه و تشکلهای تحت پوشش اقدامات مختلفی را در حوزه های وظایف خود انجام داده است .
حسن زاده افزود: یکی از وظایف مهم این اداره تنظیم و اجرائ برنامه های آموزشی به منظور ارتقاء سطح کیفی دانش مدیران ، بازرسان ، اعضاء وسایر کارکنان شرکتها و اتحادیه های تعاونی روستائی ، کشاورزی و زنان می باشد.
وی اظهار داشت: همچنین ارزشیابی از عملکرد فعالیت های سالیانه شرکتها و اتحادیه های تعاونی تحت پوشش استان با بررسی مستندات یکی دیگر از وظایف این اداره میباشد که 22 مورد در سالجاری اجراء شده است.
وی ادامه داد: در عملکرد 9 ماه سالجاری آموزش اعضاء، ارکان و کارکنان شرکتها و اتحادیه های روستایی و کشاورزی و زنان 368 نفر روز ، آموزش کارکنان سازمان به صورت متمرکز 90 نفر در روز ، تشکیل 7 نمایشگاه از عرضه محصولات تعاونی های روستایی زنان ، اجرای 4 پروژه اشتغالزا توسط شرکت تعاونی زنان ، 14 مورد ساماندهی مجامع تشکل ها، 6 مورد آسیب شناسی و کارآمد سازی تعاونیهای زیانده ، 5 مورد برنامه پذیر نمودن شرکتها و اتحادیه های تعاون روستایی و کشاورزی از مهمترین اقدامات اداره آموزش بوده است .
حسن زاده افزود : وضعیت عملکرد اداره آموزش استان نسبت به سالهای گذشته رو به پیشرفت است.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.