به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان روز سه شنبه در حاشیه بازدید از شرکت ساخت و مهندسی پارس ژنرانور مستقر در شهرستان فردیس استان البرزافزود: امروز ایران در مقابل مجموعه چالش های طبیعی و غیرطبیعی از منابع انسانی ارزشمندی برخوردار بوده که به عنوان یک ظرفیت ملی در همه صحنه ها
پای کار است.
وی ادامه داد: دراین زمینه گروه صنعتی مپنا در کشور پیشتاز بوده و کارهای ارزشمندی انجام داده است.
وزیر نیرو گفت: توانمندی گروه صنعتی مپنا فرصت ارزشمندی درایران و بازارهای رو به رشد منطقه به شمار می رود.
اردکانیان بیان داشت: بخش قابل توجهی از این ظرفیت در شرایط تحریم های غیرانسانی و ظالمانه شکل گرفت هر چند تحریم ها مشکلات خود را داشته و دارند ولی در عین حال این فرصت را برای کشور ایجاد کرد.
وزیر نیرو افزود: باید از ظرفیت ها و سرمایه های انسانی و مادی برای توسعه کشور از جمله در زمینه صنعت برق و نیروگاهی استفاده بهینه شود.
وی اظهار داشت : امیدواریم دست اندرکاران مجموعه مپنا در جنبه های فناوری بتواند بیش از پیش در عرصه های داخلی و بین المللی گام بردارد.
وزیر نیرو بیان کرد: فعالیت گروه صنعتی مپنا در توسعه صنعت ریلی و صنایع نفت و گاز چشمگیر است و باید سهم خود را در این عرصه افزایش دهد.
وی بیان کرد: هنوز در بخش برق راه پیموده نشده قابل ملاحظه ای داریم که به دنبال مدیریت مصرف و تقاضا هستیم و این به این معناست که به جای اینکه هزاران میلیاردتومان سرمایه گذاری شود از منابع عمومی هزینه کنیم .
وزیر نیرو افزود: برای ساخت نیروگاه باید با تکیه بر ظرفیت های علمی و تجربی گام های اساسی برداریم .
وی با بیان اینکه در زمینه ذخیره انرژی ها برای جامعه 80 میلیونی ایران باید اقدامات اساسی شکل بگیرد ،گفت: در آینده نزدیک باید با هزینه حداقل ، انرژی را در مقیاس خانگی ذخیره کنیم و درساعات پیک ازآن بهره ببریم.
وی افزود: در دولت دوازدهم بر مدیریت مصرف و تقاضا تاکید شده که در این عرصه گروه صنعتی مپنا باید در زمینه توسعه انرژی تجدیدپذیر فعالانه پای کار بیاید.
وزیر نیرو که به استان البرز سفر کرده است ، صبح امروز چند دستاورد و پروژه نیروگاهی در این استان افتتاح کرد.
گروه صنعتی مپنا وابسته به وزارت نیرو در زمینه ساخت تجهیزات نیروگاهی ، ساخت و تعمیر لکوموتیو و صنایع نفت وگاز فعالیت دارد.
بخشی از کارخانه های این شرکت در شهرستان فردیس استان البرز مستقر است که ساخت توربین های گازی ، بخار و برق آبی از دستاوردهای این صنایع است.
همچنین کارخانه لکوموتیو سازی این شرکت در شهرستان فردیس مستقر است.
7413/ 6155خبرنگار: معصومه مهتاب ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.