به گزارش ایرنا، محمد مهدی سلیمی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان البرز برگزار شد،افزود: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان قدیمی ترین تشکل در آموزش و پرورش است.
وی اظهار کرد: طبق سنوات گذشته برای ایام دهه فجر برنامه‌های ویژه ای با رویکرد 'گفتمان عقلانی انقلاب اسلامی' توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی در استان البرز برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این گفتمان‌ها در حوزه سیاست خارجی و راهبردها انقلاب اسلامی است، خاطر نشان کرد: این سیاست‌ها برای مقابله با راهبردها و سیاست‌های غیر عقلانی غربی‌ها است که دهه فجر فرصت خوبی برای ایجاد این فضای انقلابی است.
وی تصریح کرد: دهه مبارک فجر فرصتی مناسب برای انتقال و ایجاد جریان شناسی انقلابی و دقیق به نسل‌های آینده است به گونه ای که انتقال دستاوردهای انقلاب اسلامی یکی از دغدغه‌های اصلی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان را تشکیل می دهد.
سلیمی ادامه داد: در دهه فجر برنامه‌هایی چون کرسی‌های آزاداندیشی، تریبون آزاد، جلسات پرسش و پاسخ با حضور کارشناسان و اساتید برجسته برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: گفت‌وگوی بین نسل‌ها از برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان البرز در دهه فجر انقلاب اسلامی است و قرارگاه ملی و استانی نیز برای ستاد دهه فجر با حضور مربیان اتحادیه انجمن اسلامی برگزار و این موضوعات بررسی شده است.
وی از ایجاد کارگاه مدرسه انقلاب اسلامی و برگزاری این برنامه در مدارس استان را از دیگر برنامه های اتحادیه انجمن های اسلامی برشمرد و یادآور شد: بازدید از موزه عبرت و باغ موزه دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های ویژه دهه فجر برای دانش آموزان استان البرز است.
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان البرز با بیان اینکه نسل جوان و دانش آموزان باید با جنایت‌های رژیم منحوس پهلوی آشنا شوند، بیان داشت: بعضی از افراد سعی در تطهیر چهره منحوس رژیم پهلوی دارند که دانش آموزان با بازدید از موزه عبرت با چهره واقعی و منحوس رژیم طاغوتی آشنا می‌شوند.
میرسلیمی تصریح کرد: در دهه فجر غرفه‌هایی مختلفی برای نمایش دستاوردهای انقلاب اسلامی، فرصت‌ها و تهدیدها، دستاوردهای علمی و هسته‌ای، موضوع مدافعان حرم، ترویج گفتمان ایثار و شهادت برپا می شود.
وی تحلیل نظام سلطه، دشمن شناسی، نقش ولایت فقیه در انقلاب اسلامی و تبیین و روشنگری از برنامه‌های دیگر این اتحادیه در دهه فجر عنوان کرد و افزود: مهم ترین موضوع غرفه‌های دانش آموزی تبیین و روشنگری چهره سیاه رژیم پهلوی است که با ایجاد رادیو انقلاب، نشریه، ماکت، کتاب خوانی این موارد انجام می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه در دهه فجر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با نماینده ولی فقیه در استان البرز دیدار خواهند داشت، اظهار کرد: عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری جشن‌های انقلاب نیز در دستور کاری قرار گرفته است.
مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان استان البرز با اشاره به اینکه 36 هزار شهید دانش آموزان در دفاع مقدس تقدیم اسلام شد که 16 هزار نفر آن‌ها عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان بودند، ادامه داد: متاسفانه برخی افراد اثر گذار و مسئول در جمهوری اسلامی از دستاوردهای انقلاب اسلامی آگاهی لازم ندارند.
سلیمی بررسی نقش ولایت فقیه در انقلاب اسلامی را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: مراسم تجلیل از انقلابیون ، مسابقات نقاشی، کاریکاتور و عکس انقلاب با بهره گیری از زبان هنر در دهه فجر امسال توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان انجام می‌شود.
وی گفت: 7 هزار نفر از دانش آموزان استان البرز عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان هستند و این اتحادیه در تمام مدارس اول و دوم متوسطح دارای دفتر هستند.
استان البرز بیش از 459 هزار دانش آموز دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.