به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ صادق صالحی گفت : این آزمایشات با محوریت تشخیص انواع بیماریهای دام و طیور و آبزیان ، عوامل میکروبی آلوده کننده مواد غذایی در حوزه نظارت بر بهداشت عمومی و باقیمانده های دارویی در مواد غذایی مورد مصرف مردم انجام گرفته است.

این مقام مسئول دامپزشکی با بیان اینکه آزمایشگاه مرکزی این اداره کل قابلیت انجام کلیه آزمایشات میکروبیولوژی ، انگل شناسی ، سرولوژی و آنالیز خوراک دام و طیور را دارد تصریح کرد : 54 هزار مورد از این آزمایشات مربوط به آزمایشات سرمی دام و طیور ، 4 هزار مورد مربوط به کنترل فرآورده های خام دامی ، 20 هزار مورد مربوط به آزمایشات انگل شناسی و مابقی مربوط به سایر آزمایشات است.

صالحی با اشاره به اینکه علاوه بر آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی 4 آزمایشگاه بخش خصوصی دامپزشکی تحت نظارت این اداره کل در سطح استان فعالیت می نمایند افزود : آزمایشگاه مرکز تشخیص اداره کل در بسیاری از موارد به عنوان آزمایشگاه مرجع آزمایشگاههای بخش خصوصی در راستای آزمایشهای تشخیص و پایشها فعالیت می نمایند.

مدیرکل دامپزشکی استان یاد آور شد با تکمیل و تقویت آزمایشگاه مرکزی اداره کل در آینده شاهد ارتقاء آزمایشات پاراکلینیکی خواهیم بود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 848542
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.