رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل محیط زیست استان البرز گفت: آمار سرشماری زمستانه پرندگان حاکی از کاهش 18 درصدی فراوانی گونه‌ها به دلیل عدم آبگیری برخی از پهنه‌ها در این استان است.

به گزارش ایلنا از کرج، سید مهدی مصطفوی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل محیط زیست استان البرز پیش از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه همه ساله در جهان سرشماری پرندگان مهاجر در فصل زمستان با تاکید بر تالاب‌ها و مناطق تجمع پرندگان آبی زمستان گذران انجام  می‌شود، اظهار داشت: برنامه سرشماری زمستانه پرندگان آبزی در استان البرز نیز از تاریخ 21 دی ماه در ۵ سایت واقع در آبگیر، سد، رودخانه و آب‌بند استان البرز و با همکاری کارشناسان متخصص انجام شد.

وی افزود: نتایج این گونه سرشماری‌ها به توصیف و تشریح تغیرات حاصله در تعداد و پراکنش جمعیت‌های پرندگان مهاجر آبی پرداخته و نهایتاَ به مدیریت زیست‌بوم کمک  می کند.

مصطفوی با تاکید بر اینکه علاوه بر برنامه سرشماری پرندگان، بررسی احتمال وجود بیماری آنفلوآنزای پرندگان و نظارت بر پهنه‌های آبی به جهت ممنوعیت صید و شکار پرندگان مهاجرآبزی نیز در دستور کار سرشماران قرار گرفت تصریح کرد: تا این لحظه پایش‌های دقیق حاکی از عدم وجود نمونه مشکوک و یا لاشه در استان است.

 رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان البرز با اشاره به اینکه در استان البرز 310  پرنده از 13 گونه پرنده شمارش شد گفت: آمار سرشماری زمستانه پرندگان در سال 96 حاکی ازکاهش 18 درصدی فراوانی گونه‌ها به دلیل عدم آبگیری برخی از پهنه‌ها داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد:تعداد گونه ها نیز کاهش چشمگیری داشت که این موضوع بخاطر کاهش شدید نزولات جوی و خشک شدن بعضی از تالاب‌ها مانند تالاب صالحیه بود .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.