سرهنگ رضا گودرزی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: اکنون تمام راه های استان البرز به استثنای محور دیزین -شمشک بازاست و تردد جریان دارد.
وی اضافه کرد: تمام راه های البرز لغزنده است و ضرورت دارد رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کنند.
وی خاطرنشان کرد که همراه داشتن زنجیر چرخ درفصل سرما حتی دروضعیت جوی مساعد الزامی بوده و رانندگان خودروهای فاقد زنجیر چرخ جریمه می شوند.
گودرزی بیان کرد که باتوجه به شرایط بارش، رانندگان ازسفرهای غیرضروری دراین مسیرها خودداری کنند.
وی افزود:علاوه بر زنجیر چرخ سالم بودن بخاری و برف پاک کن از موارد مهمی است که رانندگان بایدمدنظر قراردهند .
وی یادآور شد: همراه داشتن تجهیزات زمستانی، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه های پلیس راه به رانندگان است.
وی یادآور شد: در محورهای کوهستانی استان از جمله جاده کرج - چالوس، ماموران پلیس راه برای پیشگیری از حوادث احتمالی و ترافیک مستقر شده اند.
گودرزی گفت: پلیس راه استان البرز با آمادگی کامل درتمام راه های این استان برای هرگونه خدمات امدادی و انتظامی در محل های مورد نظرمستقر شده است .
وی افزود: با هماهنگی که با اداره کل راهداری انجام شده تیم های راهداری استان البرز نیز با آمادگی کامل برای نمک پاشی و پوشش های امدادی و تجهیزات راهداری در راه های اصلی و کوهستانی مستقر هستند.
** بارش پراکنده برف وکاهش 9 درجه ای دما طی 2 روز آینده در البرز
مدیر کل هواشناسی البرز نیز اعلام کرد که بارش پراکنده برف وباران طی 2 روز آینده و کاهش 9 درجه ای دما در این استان پیش بینی می شود.
منصور رحمانیان اظهار داشت: تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی حاکی ورود تدریجی سامانه سرد و بارشی به منطقه البرز مرکزی است که پیامد آن رخداد بارش های پراکنده و ساعتی باران و برف ( بارش برف در ارتفاعات) این استان است.
وی خاطر نشان کرد: این وضعیت تا عصر فردا یکشنبه ادامه داشته و پس از خروج سامانه کاهش دمای هوا صبح سه شنبه حدود 6- تا 9- درجه نسبت به امروز خواهد بود.
رحمانیان کمترین و بیشترین دمای هوای البرز امروزشنبه را بین 4- تا 7 درجه بالای صفر اعلام کرد و گفت: دمای هوای این استان یکشنبه هفته آینده تا منهای 7 درجه زیر صفر پیش بینی می شود.
استان البرز دارای یک هزار و 450کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که 18 درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های این استان می باشد.
2098/ 6155خبرنگار: مریم صوفی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.