به گزارش ایرنا، اسکندر زند روز پنجشنبه دربازدید ازموسسه تحقیقات کشاورزی و پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی مستقردرکرج افزود: سالانه بیش از 25 آفت کش جدید کم خطر در کشور تولید می شود .
وی بیان کرد: هر سال حدود 120 دستاورد جدید برای حوزه های مختلف کشاورزی داریم .
زند با اشاره به اینکه در مجموعه تحقیقاتی وزارت جهاد کشاورزی 8 مرکز رشد و 185 شرکت دانش بنیان مستقرهستند ، خاطر نشان کرد: این مراکز و شرکت ها تاکنون 50 دستاورد را تجاری سازی و به بخش خصوصی ارائه کرده اند.
وی ادامه داد: سالانه 6 هزار و500 تن هسته اولیه نهال و بذر را تولید می کنیم و در حوزه تولید نهال و بذر نقشه های مورد نیاز تهیه شده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: یکی دیگر از فعالیت های موسسه تحقیقات کشاورزی مستقر در کرج حفظ ذخائر ژنتیکی بوده و بانک ژن گیاهی به عنوان یکی از10 بانک ژن بزرگ دنیا دراین موسسه فعال است .
زند با بیان اینکه این موسسه برای ارائه تحقیقات کشاورزی ، کشور را به 10 هزار پهنه تقسیم کرده افزود:افزایش اثر بخشی فعالیت مجموعه های مرکز تحقیقات، چابک و کوچک سازی این مجموعه ها و نوسازی در دستور کار قرار گرفته است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت : در بخش واکسن نیز سالانه بین 2 تا 3 واکسن جدید توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی تولید می شود.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در ادامه با اشاره به تولید واکسن دامی ، انسانی و دام طیور اظهار داشت: از 9 واکسن انسانی ، 7 واکسن توسط موسسه رازی تولید و به بازار عرضه شده است.
زند بیان کرد: تاکنون موسسه رازی 65 محصول منحصر به فرد بیولوژیک تولید کرده است.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.