در شورای شهر کرج، مشکلات ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر کرج، مطرح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احد رسولی امروز در صحن علنی شورای‌شهر کرج گفت: توجه به ناوگان شهری موضوعی است که سال‌های گذشته مغفول‌مانده و شهرداری کرج در این زمینه کوتاهی کرده است.

رسولی ادامه داد: لازم است هر کدام از سازمان‌ها عملکرد خود را ارائه کنند که بدانیم در گذشته سازمان‌ها براساس تکالیف خود چه وظایفی داشته و کدام‌یک عملیاتی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: اعضای شورا باید از گردش کار اتوبوسرانی، اطلاع داشته باشند و این در حالی است که بیشتر از 99 درصد ناوگان شهر کرج، فرسوده و از رده خارج شده هستند.

رسولی با عنوان اینکه شهرداری به نحو قانونی وظایف خود را به سرانجام نرسانده، افزود: ای کاش سازمان اتوبوسرانی، گزارشی از عملکرد خود مطرح کند و بگوید اقدامات این سازمان چیست و با چه اعداد و ارقامی نسبت به اخذ سهمیه قانونی اقدام کرده و اکنون در چه وضعیتی است.

تجهیز ناوگان حمل‌ونقل، پروژه ملی است

عباس زارع، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج، گفت: دولت در صدد مدیون کردن شهرداری نیست و تامین منابع تجهیز و خرید ناوگان حمل‌ونقل عمومی جزو اعتبارات ملی محسوب می شود که از طرف دولت پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورت خریداری اتوبوس از منابع شهری، لازم است حد و حدود درآمد و هزینه محاسبه و سود تسهیلات مشخص شود.

بهره برداری از اتوبوس بی.آر.تی

اصغر نصیری، شهردار کرج از بهره برداری 14 هزار اتوبوس بی.آر.تی در دهه فجر امسال خبر داد.

وی تاکید کرد: ناوگان اتوبوسرانی شهر، فرسوده بوده و لازم است برای کلانشهرها، اتوبوس های جدید خریداری شود.

نصیری با عنوان اینکه اقداماتی در رابطه با لایحه پیشنهادی تعمیر و خرید، صورت گرفته، بیان داشت: در بهینه سازی سوخت، حمل و نقل وسایل دوگانه سوز جواب نداده و در نهایت برای اتوبوس، موتورهایی گاز سوز، درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.