به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد عظیم زاده روز چهارشنبه درحاشیه نشست شورای اداری شهرستان کرج در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه بخشی از مشکلات ماهدشت به دلیل نبود مسئول دولتی در شهر است خاطر نشان کرد: ماهدشت قطب کشاورزی است که به دلیل پائین رفتن آب های زیرزمینی ، کشاورزی در این شهر تضعیف شده و کشاورزان ما به کارهای دیگر به جز کشاورزی روی آورده اند.
وی اضافه کرد: برای ارتقای بخش کشاورزی در ماهدشت، چند سالی است که موضوع پساب صنعتی مطرح شده، که پساب فاضلاب شهرستان کرج از ماهدشت عبور می کند، اقدامات خوبی در این زمینه از سوی سازمان جهاد کشاورزی انجام شده و اگر این سهم در اختیار ماهدشت قرار گیرد، مشکل کشاورزی این شهر حل می شود.
عظیم زاده گفت: با اجرای این طرح حدود 5 هزار هکتار از اراضی تحت کشت به صورت تحت فشار و قطره ای قرار گرفته و موجب احیا کشاورزی در ماهدشت می شود.
وی با بیان اینکه برگشت آب به منابع زیر زمینی یکی دیگر از فواید استفاده از پساب صنعتی برای ماهدشت است اظهار داشت: نیاز است تا سازمان جهاد کشاورزی برای اجرای طرح سرعت عمل بیشتری داشته باشد چرا که موجب تحولی در اشتغال شهر می شود.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.