به گزارش ایرنا، محمد جواد کولیوند روز چهارشنبه در شورای اداری شهرستان کرج با بیان اینکه هدف مجلس واقعی دیدن بودجه است ، اظهار داشت: مجلس به دنبال این است که بودجه کشور را از این حالت سکون که از ادوار گذشته بوده خارج و یک بودجه عملیاتی و واقعی را اجرا کند.
وی اضافه کرد:مراوداتی در این رابطه بین دولت و مجلس انجام شده و رعایت قوانین در بحث بودجه بسیار مهم است.
کولیوند با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی چند کار جدی انجام داده خاطر نشان کرد:مجلس اجازه نداد که حامل های انرژی و بنزین افزایش یابد، قرار بود این افزایش ها سالانه صورت گیرد، اما به دلیل مسایل و مشکلاتی اجرایی نشد و دولت می خواست 5پله را یکدفعه بالا بیاید ، فضای امروز فضای مهیایی برای افزایش قیمت حامل های انرژی و بنزین نیست.
وی ادامه داد:مجلس اجازه افزایش قیمت حامل های انرژی و بنزین را نداد پس این دولت کسری بودجه را از طریق دیگری تامین کند.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی افزود: در خصوص بحث یارانه، مجلس شورای اسلامی طی چند سال گذشته ریلی برای دولت قرار داده که این یارانه به افراد مستمند که توان تامین هزینه های انرژی و زندگی را ندارند پرداخت شود، 75 میلیون نفر یارانه بگیر در کشور وجود دارند که اگر این تعداد را در رقم 45 هزار تومان ضرب کنیم، عدد بسیاری می شود که به صورت هدفمند وارد دولت شده اما غیر هدفمند خرج می شود.
کولیوند ادامه داد: بیش از 30 میلیون نفر در کشور نیاز به یارانه ندارند، یارانه ای که به این افراد تعلق می گیرد می تواند در صنایع، کشاورزی، حمل و نقل و توسعه کشور هزینه شود.
وی در ادامه با بیان اینکه مجلس از ابتدای سال جاری در قانون برنامه ششم تمام کمیسیون ها را ملزم به گرفتن انحراف از برنامه و بودجه کرده اظهار داشت: باید تلاش های زیادی شود، به عنوان مثال جلوی فرار های مالیاتی گرفته شود که در این رابطه نیاز است تا زیر ساخت ها فراهم شود که البته مجلس کمک کار دولت است و دولت را یاری می کند.
کولیوند گفت: بعد از اشتغال، موسسات مالی اعتباری به عنوان بزرگترین معضل امروز در کشور هستند، با یک نوزاد ناقص الخلقه متولد شده روبرو هستیم، دولت باید حدود 11 هزار میلیارد تومان اعتبار بدهد تا بحران موسسات مالی در کشور برطرف شود، این در حالی است که دولت می توانست این پول را برای عمران و توسعه کشور هزینه کند.
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در ادامه به افزایش حقوق کارمندان تا سقف 5 میلیون تومان تا 18 درصد اشاره و تاکید کرد: اگر به دنبال رعایت عدالت هستیم باید این میزان رعایت شود.
کولیوند افزود: شاهد هستیم که برخی از افراد پاداش بازنشستگی تا سقف 700 میلیون تومان دارند، این عدالت نیست که به یک عده 50 میلیون تومان و یک عده 700 میلیون تومان بگیرند، مجلس به این نتیجه رسیده که حداقل حقوق کارمندان در سال 97، 1 میلیون و 300 هزار تومان است، بر همین مبنا سقف پاداش بازنشستگی حدود 270 میلیون تومان می شود.
وی ادامه داد: یک عده مانند هیات های علمی و قضات بیان کرده اند که ما نمی مانیم، ایرادی ندارد بروند، چرا که می توان نیروهای جوان را وارد عرصه کرد که حرکتی به این کشور بدهند، سقف پاداش بازنشستگی 270 میلیون تومان است، هر کسی نمی خواهد می تواند برود، دولت بیشتر از این ندارد.
کولیوند در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما کشوری هستیم که خیلی ها از داخل و خارج به دنبال اذیت کردن آن هستند و از موج های اجتماعی برای رسیدن به اهداف شان استفاده می کنند.
وی خاطر نشان کرد: حدود100میلیارد دلار ذخائرارزی در کشور وجود دارد، خزانه کشور پر است، اما برخی تلاش می کنند تا با ایجاد التهاب و سیاه نمایی جو را ناآرام کنند.
کولیوند افزود: در کشور همه مقصر هستیم ، قرار نیست از اشتباهایمان فرار کنیم، بلکه باید با وحدت و هفکری بر این مشکلات غلبه و در مسیر توسعه کشور گام برداریم.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.