به گزارش ایرنا، اصغر نصیری روز سه شنبه در نشست خبری افزود: باید به جای تفکیک بافت های فرسوده به فکر بهسازی آنها باشیم و این امر با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی قابل اجرا خواهد بود.
وی در عین حال تفکیک بافت های فرسوده را به نفع شهر کرج ارزیابی نکرد و ادامه داد: تفکیک بافت و خرید املاک به قیمتی پایین، ساکنان را تنها به چند کیلومتر دورتر از موقعیت فعلی و سکونت در خانه ای مشابه قبل، هدایت می کند، حال آنکه بهسازی منطقه، موجب دلگرم شدن شهروندان و بازگشت آنان در شرایطی بسیار مطلوب تر از قبل خواهد شد.
وی تاکید کرد: باید به گونه ای عمل کنیم که از میزان این بافت ها بکاهیم نه اینکه ساکنان آن را از مکانی به مکان دیگر منتقل کنیم. این امر نه تنها موجب کاهش مشکلات نمی شود، بلکه موجب هدررفت اعتبارات و عدم تامین امنیت ساکنان و شهروندان از حیث سکونتگاهی می شود.
نصیری، با اشاره به نقش سرمایه گذاران در اجرای طرح های کوچک و بزرگ شهری، ورود آنها به بحث بافت فرسوده را یک گام بسیار مثبت و اثرگذار در زمینه بهبود موقعیت شهر و کسب درآمد مناسب عنوان کرد.
این مسئول بیان داشت: سرمایه گذاران می توانند از طریق ورود به موضوع بافت های فرسوده با جلب مشارکت شهرداری و دریافت تسهیلات مناسب، ساکنان این نقاط را برای مدتی موقت از محل سکونت شان دور کرده و پس از بهسازی منطقه، مجدد به محل بازگرداند. از این طریق ضمن ایجاد انگیزه و امید برای شهروندان، امنیت سکونت و سرمایه گذاری برای مردم و سرمایه گذاران به صورت مشترک تامین می شود.
به گفته وی، سرمایه گذاران می توانند با توجه به توان و استعداد خود یکی از بافت های فرسوده شهری را برای بهسازی انتخاب کنند یا به صورت تجمیع سرمایه ها، بافت های فرسوده شهر را در قالب بلوک های متعدد، بهسازی کنند.
نصیری خاطرنشان کرد: شهرداری کرج نیز با تمام توان و امکانات، برای اصلاح وضعیت شهر و انجام یک اقدام ماندگار در خدمت سرمایه گذاران بخش خصوصی و علاقمندان به عمران و آبادانی کلانشهر کرج خواهد بود.
کلانشهر کرج بیش از 900 هکتار بافت فرسوده شهری دارد.
7410/ 6155خبرنگار: مژگان السادات سجادی **انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.