به گزارش ایرنا، خسرو ارتقایی روز سه شنبه در همایش مدیریت و مهندسی سیلاب با رویکرد سیلاب های شهری در سالن میلاد کرج، افزود: در این مسیر آبراه هایی را شاهد هستیم که اکنون برای تردد خودروها از آن استفاده می شود، بنابراین باید تصمیم گیری زیرساختی برای آنها داشت.
وی ادامه داد: با توجه به خشکسالی که اخیرا شاهد آن بودیم به هنگام بارش باران با حجم بالایی از رسوبات مواجه می شویم که لازم است تدابیر جدی صورت گیرد.
معاون استاندار البرز تاکید کرد: در طراحی ها باید تصمیم سازی جامع داشت و در بستر رودخانه ها نباید هیچ نوع ساخت وسازی صورت گیرد.
وی اضافه کرد: نگاه جامع به مقوله سیلاب درالبرز با داشتن سازه های ایمن ضروری است و درسیل سیجان دیدیم که ساخت و سازهای بستررودخانه و درحریم منابع طبیعی چه خسارت هایی را به بار آورد.
وی خاطرنشان کرد: بافت بسترهای رودخانه را باید بصورت طبیعی حفظ کرد و دراین زمینه می توان از تجارب کشورهای دیگر برای توسعه طرح های گردشگری نیز بهره گرفت .
معاون استاندار البرز گفت: اقدامات خوبی در البرز شروع شده مرکز تحقیقات آب مطالعات خوبی را با تجربه سیل سیجان دارد و شهرداری کرج در خصوص پهنه بندی سیل اقداماتی را شروع کرده که انتظارمی رود هرچه سریعتر شاهد نتیجه بخشی آنها باشیم.
8029/1535 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.