به گزارش ایرنا، محمدجواد کولیوند شامگاه دوشنبه در دیدار با خانواده شهید خدمت محمد کاووسی افسر تدارکات نفتکش سانچی در فردیس افزود: نه تنها ما بلکه ملت ایران در این هشت روز انگار فرزندان خود را از دست دادند، آنها به طور جدی پیگیری می کردند.
وی با بیان اینکه جانباختگان نفتکش سانچی به عنوان شهیدان خدمت و جهادگر محسوب می شوند، افزود: از این به بعد امورات شما تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران پیگیری می شود، فعلا مسئولیت کمیته را آقای ربیعی وزیر کار به عهده گرفته و دولت موضوع را به وی واگذار کرده تا پیگیری کند.
وی اظهار داشت: تا جعبه سیاه باز شده و مشخص شود که چه اتفاقی افتاده آقای ربیعی پیگیر است و بعد از آن ماحصل کار و پرونده و مسیر کار و خواسته هایی که باید اتفاق بیفتد دنبال می شود.
کولیوند گفت: حادثه ساختمان پلاسکو نیز برای ما تجربه ای شد. روز دوم وقتی به این نتیجه رسیدیم گرمایی که از آتش سوزی ایجاد شد تقریبا حدود 350 درجه بود که در این درجه گرما انسان ذوب می شود، ما متوجه شده بودیم که آتش نشانان از دنیا رفته اند اما خانواده ها قبول نمی کردند و ما ناچار با آنها همدردی می کردیم
رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: نظام باید به این گونه افراد افتخار کند، کمیته ای برای پیگیری وجود دارد این کمیته هم مانند حادثه ساختمان پلاسکو پیگیر مسایل این حوزه است.
کولیوند گفت: عزیز اکبریان دیگر نماینده مردم کرج هم می خواستند در این دیدار حضور یابند، اما به دلیل جلسه ای در مجلس نتوانستند حضور یابند ولی اگر هر مشکلی و گره ای وجود دارد ما در خدمت شما هستیم.
برادر این جان باخته حادثه نفتکش سانچی نیز در این دیدار گفت: مردم و مسئولان استان در این مدت به ما لطف داشتند. قرار بود ربات ارزیابی از کشتی داشته باشند، اینکه مخزن ها در چه وضعیتی هستند، آیا امکان انفجار وجود دارد یا نه، هیچ چیزی پیدا نکردند ما این واقعیت را پذیرفته ایم.
پدر محمدکاووسی نیز گفت: من تا آخرین روز امید داشتم که دریانوردان کشتی سانچی زنده باشند تا اینکه کشتی غرق شد. قهرمان ترین انسان ها جان باختگان کشتی سانچی هستند که در کشتیرانی کار می کردند.
7413/1535برنگار:معصومه مهتاب- انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.