معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: با راه اندازی ۲۳ مرکز یادگیری محلی در زندانها طرح مشترک ارتقای آموزش بی سوادان و کم سوادان در سطح زندان‌های کشور وارد مرحله جدیدی شده است.

به گزارش ایلنا از کرج، مهدی زاده معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی کشور در جلسه هم اندیشی سوادآموزی و آموزش زندانیان که در استان البرز و به میزبانی ندامتگاه کرج برگزار شد اظهار داشت : با راه اندازی ۲۳ مرکز یادگیری محلی در زندانها طرح مشترک ارتقای آموزش بی سوادان و کم سوادان در سطح زندانهای کشور وارد مرحله جدیدی شده است.

وی افزود : در این مراکز سواد آموزی ، آموزش مهارت های زندگی و آشنایی زندانیان با حقوق اجتماعی خود ،کتابخوانی آموزش داده می شود در اینجا نوع جدیدی از آموزش ها مدنظر است که افراد یاد می گیرند از تجارب مثبت و اثر بخشی همدیگر بهره مند شوند.

مهدی زاده عامل اصلی مشتریان زندان را بی سوادی، بی اعتقادی، فقر، بیکاری و اعتیاد دانسته و افزود : مطالعات نشان می‌دهد یکی از عوامل که باعث بروز جرم و مجرم در جامعه می شود عدم کارکرد مناسب برخی از نهادهای فرهنگی و آموزشی و بایستی بازنگری به کار خود داشته باشیم.

معاون آموزشی سازمان نهضت سواد‍آموزی کشور گفت:آمادگی داریم در خصوص آموزش زندانیان که به گونه‌ای قربانی مسائل اجتماعی هستند حتی فراتر از مقررات عمومی خود عمل کنیم و بانظر کارشناسان هر دو حوزه مشکلات وارد نمودن اسامی در سامانه نیز برطرف شود.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.