به گزارش ایرنا، استان البرز گرچه هنوز هم استانی نوپا محسوب می شود اما با تلاش های صورت گرفته مسئولان این استان و حمایت ویژه دولت حرکت آغاز شده به سمت رشد و توسعه را شتاب بیشتری می گیرد تا همه ظرفیت های بالقوه این استان به فعلیت رسیده و علاوه بر استان آثار آن برای کشور نیز به ظهور و بروز برسد.
استقرار 3 هزار و 500 واحد صنعتی، تولید بیش از 100 برند برتر کشور در البرز، حضور بسیاری از مراکز تحقیقات و پژوهشی ملی در البرز، احداث شهرک های صنعتی پویا و فعال، تولید بسیاری از فرآورده های پزشکی و دارویی به ویژه صنایع هایتک، فرودگاه پیام و منطقه ویژه اقتصادی پیام، صادرات عمده محصولات کشاورزی از استان تنها بخشی از ظرفیت هایی است که می تواند استان البرز را به عنوان قطب فعالیت های صنعتی، کشاورزی و تولیدی مطرح کند.
تلاش های استاندار البرز و مسئولان اجرایی استان باعث شده در یک سال اخیر موفقیت های بزرگی در زمینه ایجاد اشتغال در استان حاصل شود که نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج نیز در نماز جمعه هفته گذشته به آن اشاره کرد.
امام جمعه کرج با تقدیر از اقدامات استاندار البرز و توفیقات حاصل شده در زمینه اشتغالزایی در استان، خواست که با برپایی نشستی مطبوعاتی این موفقیت ها به مردم اطلاع رسانی شود.
استاندار البرز در گفت و گو با ایرنا، خاطرنشان کرد که میزان اشتغال مصوب برای البرز 33هزار مورد بود که سقف آن را با عنایت به وضعیت استان 45 هزار نفر تعریف کرده ایم و در این زمینه تاکنون بیش از 29 هزار شغل ایجاد شده است.
استاندار البرز با بیان اینکه دستگاه های فعال با عملکرد تحقق بیش از صد در صد تعهدات ایجاد اشتغال مورد قدردانی قرار می گیرند، اضافه کرد: اکنون فرمانداری ساوجبلاغ، کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، صندوق کارآفرینی امید و چند دستگاه دیگر در زمره دستگاه هایی قرار دارند که به صورت کتبی از آنها تقدیر می شود.
سفر امروز شنبه معاون اول رییس جمهوری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، وزیران راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت نیز نشان از آمادگی استان برای جهش در زمینه های مختلف اقتصادی، صنعتی و تولیدی دارد.
پروژه های در دست احداث ادامه بزرگراه همت، کنارگذر شمالی کرج و قطعه اول آزادراه تهران - شمال و کنارگذر جنوبی استان از پروژه های ملی است که با اهتمام ویژه دولت در حال تکمیل است و می تواند روند توسعه استان را تسریع ببخشد.
اعتبارات این پروژه ها بیش از 330 میلیارد تومان است که اشتغالزایی بیش از هزار و 880نفر را در استان به دنبال خواهد داشت.
در سفر آبان ماه سال 95 رییس جمهوری به استان البرز نیز یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان در نظر گرفته شد که تا کنون بخش عمده ای از آن تخصیص یافته است.
1535/6155خبرنگار:داریوش غفاری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.