حجت اله صادقی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح ملی نماد برای 28 هزار دانش آموز این شهرستان به صورت تخصصی به اجرا در آمده است.
وی اظهار کرد: در سال تحصیلی 97-96 مدارس شهرستان نظرآباد بعنوان پایلوت کشوری در اجرای نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در قالب طرح نماد انتخاب شده است که باید از این فرصت استفاده صد در صدی کرد.
وی با اشاره به اینکه طرح نماد با هدف توانمندسازی دانش آموزان و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از طریق مداخله به موقع و موثر با توجه به پیشگیری رشدمدار در مدارس کشور در حال اجراست، بیان کرد: گسترش آموزش‌های ریشه‌ای در زمینه پیشگیری از رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری، ایجاد نظام شناسایی دانش آموزان آسیب‌پذیر با چک‌لیست‌های منظم و علمی، طراحی و توسعه مداخله‌های موثر و توانمند سازی دانش آموزان از جمله اهداف دیگر این طرح آموزشی - مهارتی است.
وی بیان کرد: برنامه ملی نماد به دلیل ظرفیت ائتلافی و چند سازمانی می‌تواند از جمله برنامه‌های اثربخش برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان باشد.
وی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش در اجرای سند تحول در ذیل شاخص مدرسه سالم توجه ویژه‌ای به آسیب‌های اجتماعی و رفتار پرخطر دانش‌آموزان دارد.
وی گفت : این طرح از آنجایی که به دنبال طراحی نظام ارجاع برای مداخله به موقع و مؤثر در خصوص مداخلات و آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموازن به ویژه دانش‌آموزان در معرض خطر است، دارای اهمیت ویژه‌ای است.
فرماندار نظرآباد در ادامه به ویژگی‌های طرح نماد پرداخت و ادامه داد: از جمله این ویژگی ها توجه به عوامل مخاطره‌آمیز است به طوری که هم به آموزش و توانمندی و نیز به کاهش عوامل محیطی توجه دارد.
صادقی با بیان اینکه طرح نماد می تواند دانش آموزان را از آسیب های اجتماعی دور کند، یاد آور شد: از مجریان این برنامه انتظار می رود جزئیات این برنامه ملی را بیان و به اجرا در آورند.
وی اضافه کرد: طبق قانون در اجرای طرح نماد باید 9 دستگاه اجرایی شهرستان با آموزش و پرورش نظرآباد مشارکت فعال و مستمر داشته باشند.
وی تصریح کرد: استانداری البرز برای اجرای این طرح در مدارس شهرستان نظرآباد 2 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: باید با دقت و جدیت تمام دریافت و هزینه ی کلیه اعتبارات تخصیصی به طرح نماد پیگیری گردد،
وی خاطر نشان کرد: یکی از اهداف مهم این طرح را ارتقاء آگاهی دانش آموزان و خانواده ها تشکیل می دهد.
2819 /1535 خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.