حسن مهرانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: البرز استانی است که رشد سالانه دانش آموزی آن بیش از 12 هزار نفر است، اما از داشتن فضای آموزشی مناسب برخوردار نیست.
وی با اشاره به اینکه حدود 50 درصد مدارس البرز توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شده است، اظهار کرد: توسعه فضاهای آموزشی در این استان نیاز به حمایت اعتباری ویژه دولت دارد.
وی تصریح کرد: فقر فضای آموزشی در نشست های مختلف از جمله شورای آموزش و پرورش البرز همواره مطرح می شود زیرا این استان با کمبود 8 هزار کلاس درس مواجه است.
وی اضافه کرد: کم رنگ شدن سایه فقر فضای آموزشی در البرز با گسترش سطح مشارکت های مرمی آنهم با هر توان مالی و همچنین توجه ویژه دولت در تخصیص اعتبار مناسب برای ساخت و مقاوم سازی فضاهای آموزشی در این استان امکان پذیر است.
مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز خاطرنشان کرد: مناسب نبودن زیرساخت های فضای آموزشی موجب تراکم بالای دانش آموزی در سال تحصیلی 97-96 در کلاس های درس در این استان شده است.
مهرانی با بیان اینکه در البرز باید سالانه 400 کلاس درس جدید ساخته شود، یادآور شد: این کار بزرگ نیاز به گسترش دامنه مشارکت های مردمی در امر مقدس مدرسه دارد.
وی گفت: خیرین مدرسه ساز برغم مشکلات موجود گام برداشتن در این راه معنوی را با هدف ساخت کلاس های درس برای آینده سازان ایران اسلامی به ویژه در مناطق کم برخوردار، فراموش نکرده اند.
وی از امام خمینی (ره) به عنوان اولین خیر مدرسه ساز کشور پس از انقلاب یاد کرد و افزود: معمار کبیر انقلاب در امر مدرسه سازی رویکرد ویژه ای داشتند و می خواستند که در جای جای ایران مدرسه ساخته شود.
مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز اظهار کرد: همزمان با دهه مبارکه فجر به یاد معمار کبیر انقلاب اسلامی تعدادی از مدارس خیر ساز در این استان مورد بهره برداری قرار می گیرد تا کام دانش آموزان به همت والای خیرین نیک اندیش شیرین شود.
مهرانی بیان کرد: روز گذشته ، مدرسه برادران گیوه چی در اشتهارد با زیربنای 1200 متر مربع در سه طبقه 10 کلاسه ، سالن اجتماعات، نماز خانه ،سرایداری و سرویس بهداشتی با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد ریال به آموزش و پرورش این شهرستان تحویل داده شد.
وی تاکید کرد: در جشن پیروزی انقلاب خیرین مدرسه ساز در مدارس خیرساز استان حضور پیدا می کنند تا برای دانش آموزان از رویداد عظیم انقلاب سخن بگویند و بار دیگر عهدی دوباره با امام و شهدا در سنگر علم و دانش ببندند.
استان البرز بیش از 459 هزار دانش آموز و 24 هزار معلم دارد. بر اساس اعلام مسئولان استان، البرز اکنون نیاز به ساخت 8 هزار کلاس درس جدید دارد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.