به گزارش ایرنا،ابوالقاسم پالیز گیر شامگاه یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال ساوجبلاغ با بیان اینکه این شهرستان دارای ظرفیت های بالای گردشگری در استان البرز است ، گفت: راه اندازی استارتاپ در معرفی این ظرفیت ها و افزایش درآمدهای گردشگری ساوجبلاغ تاثیر گذار است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ساوجبلاغ در بحث ایجاد اشتغال در استان البرز پیشتاز است،افزود: بر اساس آمار سامانه رصد میزان ایجاد اشتغال از ابتدای سال جاری تاکنون به مرز ٥١٢٣ نفر رسیده است و تا پایان سال این تعداد افزایش خواهد یافت .
وی از مکان یابی دو ناحیه صنعتی روستایی در شهرستان خبر داد و گفت: به منظورایجاد شغل جدید و مرتبط دو ناحیه صنعتی در روستاهای شهرستان دایرخواهد شد .
پالیزگیر تصریح کرد : اکنون اشخاص حقیقی وحقوقی در روستاها وشهرهای زیر 10 هزار نفر می توانند تسهیلات اشتغال پایدار روستایی دریافت کنند.
وی گفت:این افراد می توانند با ورود به سامانه' کارا ' وثبت نام وارائه طرح از این تسهیلات استفاده نمایند.
فرماندار ساوجبلاغ اظهار داشت :رسته فعالیت های اولویت دار در سامانه مذکور مشخص شده است .

فرماندار ساوجبلاغ از شهرداران خواست نسبت به راه اندازی مراکز عرضه محصولات کشاورزی ومشاغل خانگی طبق قانون وشرح وظیفه خود اقدام کنند.
معاون برنامه ریزی واداری مالی فرماندار ساوجبلاغ از مدیریت شهرک های صنعتی استان البرز خواست تا در واگذاری فعالیت شهرک های صنعتی به بخش خصوصی اهتمام وهمکاری بیشتری داشته باشند.
محسن دهقان آزاد افزود:نباید دوباره تجربیات قبلی که منجر به صدور حکم به نفع بخش خصوصی شد را دوباره تکرار کنیم بلکه باید دراین راه با سعه صدر راه را برای حضور هرچه بهتر سرمایه گذاران در ایجاد اشتغال در شهرکهای صنعتی آماده نماییم.
در ادامه زمانی معاون فناوری اطلاعات استان البرز هم گفت:ساوجبلاغ اولین شهرستان درپیگیری دولت الکترونیک بوده و دراین بخش هم بسترهای مناسبی را فراهم نموده اند.
وی افزود:می طلبد در این شهرستان هم ایجاد کسب وکارهای نوپا بصورت ویژه ای پیگیری واستارت آپ هایی ایجاد شوند که نخبگان همین شهرستان می توانند این فعالیتها را به نام خود ثبت کرده و ایجاد اشتغال نمایند.
زمانی در ادامه گفت:برای هرنوع توسعه و سرمایه گذاری هیچ مشکلی وجود ندارد و راه اندازی پروژه های پایلوت درشهرستان به مراتب راحت تر از استان بوده و آماده ایجاد استارت آپ های تخصصی درساوجبلاغ هستیم.
6155/1535 خبرنگار: مریم صوفی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.