خسرو ساکی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج در چهارمین دوره ارزیابی عملکرد آزمایشگاه‌های آموزشی فناوری نانو در کشور با کسب امتیاز بالا موفق به کسب رتبه‌ دوم شد.
وی اظهار کرد: این پژوهش سرا در سه اول سال تحصیلی 97-96 توانسته است به 7 هزار و 114 نفر از دانش آموزان البرز در حوزه فناوری نانو آموزش تخصصی ارائه دهد.
وی بیان کرد: 40 نفر از دانش آموزان متوسطه اول و دوم آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج در زمینه تولید نانو مواد در این آزمایشگاه مشغول به تحقیق هستند.
وی با اشاره به اینکه آزمایشگاه پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا مجهز به دستگاه های آزمایشگاهی ویژه ای در حوزه فناوری نانو است، یاد آور شد: این آزمایشگاه دارای دستگاه هایی از جمله تولید نانو پوشش، نانو الیاف، نانو کلوئید و نانو ذرات می باشد.
این مسئول تصریح کرد: پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا کرج در دو شیفت صبح و عصر آمادگی پذیرش دانش آموزان استان البرز را در دو حوزه آموزش و پژوهش دارد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: باشگاه نانو از سال 1391 با هدف ترویج و آموزش عملی فناوری نانو در بین دانش‌آموزان اقدام به تجهیز آزمایشگاه فناوری نانو کرده است.
ساکی اضافه کرد: از سال 95 تا کنون تعداد 78 آزمایشگاه فناوری نانو در کشور تجهیز و راه‌اندازی شده است.
وی خاطر نشان کرد: فعالیت های باشگاه نانو در راستای تجهیز آزمایشگاه‌های فناوری نانو با حمایت معاونت ریاست جمهوری و همچنین ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و همکاری آموزش و پرورش دراستان‌های مختلف می باشد.
وی یکی از برنامه‌های اصلی باشگاه نانو را برای ایجاد انگیزه در بین مدیران و کارشناسان آزمایشگاه‌های توانا برای بهبود کمیت و کیفیت فعالیت‌ها، ارزیابی عملکرد، رتبه‌بندی آنها و تقدیر از مسئولان و مدیران این آزمایشگاه‌ها ذکر کرد.
ساکی گفت: این امتیازدهی طبق آیین‌نامه ارزیابی انجام شده است که از سایت باشگاه نانو به نشانی nanoclub.ir بخش آزمایشگاه‌ها قابل دریافت است.
استان البرز بیش از 459 هزار دانش آموز دارد.
2819 / خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده:
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.