دومین جلسه کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 شهرداری در سالن جلسات شورای شهر کرج، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز دومین جلسه رسمی کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج با حضور 8 نفر از اعضا شورا، کارشناس عالی کمیسیون و جمعی از نمایندگان شهرداری شهر کرج، تشکیل شد.

در این جلسه با مطرح شدن مواردی از گزارش شهرداری کرج با در نظر گرفتن بودجه سال جاری، ابهاماتی چون درآمدهای شهرداری، حقوق پرسنل، مشخص شدن سرانه شهرداری، نحوه ادغام، هزینه و درآمد سازمانها از طرف اعضا مطرح و مورد بحث و بررسی حاضرین در جلسه قرار گرفت.

بودجه اسمی شهرداری مشخص شود

عباس زارع، رئیس کمیسیون بودجه و برنامه ریزی شورای شهر کرج، گفت: جلسه امروز در خصوص برنامه متمم بودجه سال 96 شهرداری کرج، برگزار  شد.

وی با تاکید بر شفاف سازی و سالم سازی بودجه، ادامه داد: لازم است عملکرد شهرداری کرج، بر مبنای برنامه تنظیمی، هدف گذاری مشخص داشته و قابل سنجش باشد. لذا شهرداری و شورا برای تنظیم برنامه راهبردی-عملیاتی شهرداری کرج، کار مشترکی را شروع کردند که دستاوردهای خوبی هم داشته است.

زارع با اشاره به هزینه های شهرداری، اظهار داشت: باید بررسی به سمت و سویی سوق داده شود که با اهداف مشخص، نتایج دستاوردها قابل ارزیابی باشد.  

عضو شورای شهر کرج با اشاره به ابهامات موجود بودجه شهرداری، تصریح کرد: لازم است نحوه ادغام، هزینه و درآمد سازمانها اعم از پارکها و میادین مشخص شود. در گزارش شهرداری به هزینه ها اشاره شده اما درآمدها شفافیت لازم را ندارد. 

رئیس کمیسیون بودجه و برنامه ریزی شورای شهر کرج با تاکید بر مشخص شدن بودجه اسمی شهرداری، گفت: لازم است تعداد پرسنل و مستمری در حکم کارگزینی به درستی آورده و در رابطه با مزایا، سرانه شهرداری مشخص شود.

وی با اشاره به کمبود زمان کمیسیون، گفت: در حال حاضر 20 روز از ارایه متمم بودجه می گذرد و باید حداکثر طی هفته آتی، جمع بندی نهایی صورت گرفته و بودجه ارایه شود. بنابراین کمیته کارشناسی کار خودش را از امروز آغاز خواهد کرد. 

پیشنهاد تشکیل کارگروه

فرج الله ایلیات، عضو حاضر در کمیسیون، تذکر داد: با توجه به ایراد و اشکالات موجود در برنامه و ردیف های بودجه و هماهنگ نبودن اعداد و ارقام، لازم است کارگروهی تشکیل شود که بتوان با دقت بیشتر، بودجه بسته شود.

وی با پیشنهاد فرصت زمان مناسب برای برگزاری کمیسیون، خاطرنشان کرد: در طول سال 96 در شورای چهارم و پنجم، مصوبات زیادی داشتیم که باید شهرداری به آن عمل کند لذا ممکن است به این نتیجه برسیم که مشکلات در بودجه بوده و در تلفیق اصلاح شود. بنابراین پیشنهاد می شود شورا به جلسات قبل خود برگردد و یک هفته شهرداری و اعضا کمیسیون، نسبت به جمع بندی ابهامات بودجه، اقدام کند.

آرمانی به بودجه 96 نگاه نکنیم

رحیم خستو، عضو شورای شهر کرج، گفت: بررسی بودجه ظرایف و دقایق خاص خودش را دارد. در آستانه پایان سال 96 هستیم و امروز زمان مناسب برای آرمانی بودن بودجه نیست.

وی ادامه داد: مهم است که بودجه 97 با توجه به عملکرد امسال، تنظیم و سیاستگذاری می شود اما با نگاه اجمالی به کشور باید پذیرفت که بخشی از بودجه تابع کلی است و چون مدیریت شهری تغییر کرده است لازم است تخصصی به بودجه نگاه شود.

خستو با تاکید بر اولویت ها، خاطرنشان کرد: حساسیت شورا در پایان سال مالی، شاید تاثیری در بودجه امسال نداشته باشد اما می تواند به برنامه ریزان، این پیام را القا کرد که سال آینده، چه عملکردی داشته باشند.

مقرر شد 4 نفر از اعضای کمیسیون به نام های زارع، ایلیات، محمدی و رسولی به همراه پژوهی، کارشناس عالی مالی کمیسیون در کمیته حضور داشته باشند. همچنین نمایندگان شهرداری و مشاورین کمیسیون های شورا، متناسب با موضوع در این کمیته از امروز تا آخر هفته نسبت به جمع آوری موارد مبهم و چالش های موجود درآمد، هزینه و منابع انسانی، اطلاعات کامل را جمع آوری کنند. 

در نهایت از روز یکشنبه آتی به مدت یک هفته نسبت با تشکیل کمیسیون تلفیق بودجه، بررسی های لازم و کاملتری صورت گرفته و بودجه به تصویب نهایی برسد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.