به گزارش ایرنا، جهانگیر شاهمرادی روز چهارشنبه در همایش معاونان فنی شهرک‌های صنعتی کشور در پژوهشگاه مواد و انرژی فردیس البرز، برگزار شد، افزود: 6 شهرک صنعتی خصوصی در استان داریم که 30 هزار نفر مشغول بکار هستند از جمله شرکت ماموت اولین واحد صنعتی بخش خصوصی است.
وی اظهار داشت: 47 درصد اشتغال در شهرک های صنعتی استان البرز است و 50 درصد در بخش خدماتی مشغول بکار هستند.
وی افزود: سال گذشته از تمام واحدهای صنعتی استان 2 بار بازدید شد تا به امروز 240 هکتار از مرحله دوم عملیات اجرایی شهرک صنعتی اشتهارد 2 انجام شده است و شهرک صنعتی کوثر حدود 156 هکتار است که در حال حاضر جدول گذاری و تامین آب آن در حال اجرا است.
وی ادامه داد: چند نقطه در استان را برای توسعه شهرک‌های صنفی در نظر گرفته‌ایم که نخستین شهرک تخصصی صنفی خواهد بود که صنوف مزاحم را به این شهرک انتقال دهیم.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز گفت: با راه اندازی نخستین شهرک تخصصی صنفی در استان زمینه 6 هزار اشتغال را فراهم می شود.
وی اظهار داشت: احداث سه شهرک صنعتی در اشتهارد، کوثر و نظرآباد شروع شده است در امر اشتغال جوانان می تواند نقش مهمی داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته نمایشگاه‌های صنایع کوچک را برگزار کردیم که حدود 120 واحد صنعتی در آن شرکت کردند، گفت: در این نمایشگاه ها 15 رایزن خارجی دعوت و در بحث آموزش از آنها استفاده کردیم.
وی افزود: دانش فنی توسط محققان و کارشناسان به واحدهای صنعتی معرفی شد تا در این بخش ضعف های خود را برطرف کنند.
7413/1535خبرنگار:معصومه مهتاب**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.