به گزارش ایرنا، اصغر نصیری روز چهارشنبه درنشستی اظهار داشت:در مرحله نخست این نهضت،١6 بلوک شهری در مناطق ٢، 5 و٧ شهرداری کرج به منظور احیاء و بازسازی بافت های فرسوده پیش بینی شده است.
شهردار کرج بر ایجاد رابطه مثبت بین سرمایه گذاران و ساکنان بافت های فرسوده با هدف باز آفرینی بافت های قدیمی و ناکارآمد شهری تاکید کرد و افزود: در زمان حاضر نیز اقداماتی در راستای تحقق این مهم صورت گرفته است.
کلانشهر کرج حدود 900 هکتار بافت فرسوده و غیر مقاوم شهری دارد.
نصیری دربخش دیگری از سخنانش اعلام کرد که زیر ساخت های راه اندازی خط 'بی آر تی' در کرج آماده شده و این خط تا دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به اینکه ایجاد خط بی آر تی می تواند تاثیر زیادی بر کاهش ترافیک داشته باشد، تصریح کرد: یک خط بی آر تی در دهه فجر در خیابان شهید بهشتی افتتاح می شود.
وی با بیان اینکه توسعه بزرگراه ها به تنهایی نمی تواند مشکل ترافیک را رفع کند، بیان کرد: گسترش زیرساخت های ترافیک مانند بزرگراه ها باید همزمان با توسعه خطوط ریلی صورت گیرد.
نصیری در ادامه اظهار امیدواری کرد: مشارکت مردم در بحث مدیریت شهری زمینه را برای ایجاد تحول ساختاری این کلانشهر از شهری عبوری به شهری اقامتی تبدیل کند.
وی افزود: نقش مردم در توسعه شهری نقشی بی بدیل است چرا که اهمیت آنان به شهر خود در توسعه و پیشرفت آن شهر نقش مهم تری خواهند داشت.
وی با بیان اینکه هوشمند سازی شهر ها یکی از مسائل مهم حوزه مدیریت شهری است، گفت: هوشمند سازی شهر در قالب سامانه اجرای سامانه 'آی تی اس' با هدف کاهش هزینه های شهری، افزایش نظارت ها و ایجاد تعامل سازنده بین نهاد های اداره کننده شهر اجرایی می شود.
وی با اشاره به تامین زیرساخت های خط دو قطار شهری، افزود: لایحه خط 5 قطار شهری به شورای اسلامی شهر فرستاده شده است.
نصیری به بحث توسعه ورودی های شهر کرج اشاره کرد و گفت: بدنه سازی حاشیه اتوبان از پارک جهان نما شروع شده است و امید است در فصل بهار شاهد زیبایی ورودی شهر باشیم.
وی افزود: اجرای 6 کیلومتر از پروژه بزرگراه شمالی در اولویت قرار گرفته که پل بیلقان تا تقاطع بلوار جمهوری را در بر می گیرد. در این راستا کار عمرانی در دو شیفت در حال انجام است و با پیش بینی های صورت گرفته اواسط سال 98 به بهره برداری می رسد و می تواند 70 درصد ترافیک را کاهش دهد.
7410/ 6155خبرنگار: مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
‌‌
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.