به گزارش ایرنا، اصغر نصیری روز دوشنبه در نشست خبری گفت: براین مدیران مناطق شهرداری کرج موظف به راه اندازی دفاتر تسهیل گری احیای بافت های فرسوده، به منظور رفع نیاز مالکان و ساکنان این بافت ها برای مراجعه به شهرداری هستند.
وی با تاکید بر اینکه جذب و تشویق سرمایه گذاران برای ورود به طرح های شهری آغاز شده است، افزود: گام های مثبتی در این خصوص برداشته شده است که دعوت از 20 نفر از سرمایه گذاران و تشویق و ترغیب آنان برای مشارکت در اجرای طرح های مدیریت شهری طی ماه گذشته، بخشی از این اقدامات می باشد.
وی، با بیان اینکه مقرر شده است پس از برگزاری جلسات مشترک با تعدادی از آنان، پروژه های قطعی قابل مشارکت را به سازندگان و سرمایه گذاران ارائه دهیم.
این مسئول، از جمله طرح های قابل اجرا توسط سرمایه گذاران را احیای بافت های فرسوده عنوان و تصریح کرد: در عین حال مشارکت گرفتن از بخش خصوصی و سرمایه گذاران بدون توجیه و مشارکت مالکین و ساکنان بافت های فرسوده ممکن نیست.
شهردار به تلاش های مجموعه شهرداری کرج برای تشویق مالکان و ساکنان بافت های فرسوده اشاره کرد و بیان داشت: در پی گفت وگوهای رودررو با شهروندان، حضور در مساجد، برگزاری ملاقات های عمومی و امور مشابه، تلاش کردیم مردم و ساکنان بافت های فرسوده را نسبت به اهمیت بازسازی این املاک توجیه و دلگرم کنیم.

نصیری ادامه داد: به رغم همه این اقدامات، با توجه به اینکه ساکنان این بافت ها دارای سند مالکیت نیستند از ورود به شهرداری و پیگیری امور خود نگرانی هایی دارند که باید برای رفع این دغدغه، امکانات و تسهیلات مورد نیاز را فراهم کنیم.
به گفته نصیری، یکی از الزامات مورد نیاز در این زمینه راه اندازی دفاتر تسهیل گری است تا از این طریق شهروندان از مراجعه به شهرداری مرکز و مناطق بی نیاز شده و امور خود را به سادگی در دفاتر مذکور پیگیری نمایند.

وی، ضرورت حضور نمایندگانی از حوزه های شهرسازی، سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری، مدیریت طرح ساماندهی و واحد حقوقی را در این دفاتر مورد تاکید قرار داد و این اقدام را به منظور تسهیل امور مراجعه کنندگان برشمرد.
نصیری، تصریح کرد: با راه اندازی دفاتر تسهیل گری، مردم باید از هر گونه مراجعه به بخش های دیگر معاف شده و نمایندگان پیگیر اقدامات و امور مربوطه باشند.
وی، با اشاره به اینکه در همه مناطق شهری کرج بافت های فرسوده وجود دارد، اضافه کرد: مدیران مناطق باید پیگیری کنند تا در هر منطقه یک واحد دفتر تسهیل گری به سرعت راه اندازی شده و فعال شود.
7410/ 6155خبرنگار: مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.