رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج با انتقاد از دخالت شهرداری در پسماند، وظایف سازمان مدیریت پسماند را کامل و قانونی دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین محمدی، امروز در نطق پیش از دستور سی و پنجمین جلسه شورای شهر کرج، گفت: به استناد ماده 84 قانون شهرداری و ماده 10 قانون پسماند که در مجلس تصویب و در وزارت کشور به صورت اجرایی ابلاغ شده، سازمان مدیریت پسماند، وظایفی در خصوص پسماند دارد که لازم‌الاجرا است.

وی افزود: وظایفی همچون آموزش همگانی، تفکیک از مبدا، بازیافت و دفع پسماند بر عهده این سازمان است اما گویا با توجه به مصالح شهرداری، بخشی از عملیات از این سازمان گرفته شده است.

محمدی عملکرد شهرداری در انتخاب پیمانکار در حوزه پسماند را غیر قانونی دانست و گفت: با توجه به گزارشات دریافت شده، شهرداری خود در خصوص انتخاب پیمانکار اقدام‌کرده است که باید فرایند این انتخاب بررسی شود.

عضو شورای شهر کرج با مطرح کردن موضوع دیگری در خصوص پسماند شهر کرج، اظهار داشت: در سطح شهر، اشخاصی با کنترل شهرداری اقدام به انتخاب زباله‌ها دارند در صورتی که هنوز تفکیک از مبدا انجام نمی‌شود.

وی به قرارداد فیمابین شهرداری و سازمان مدیریت پسماند، اشاره کرد و گفت: در سال 93 قراردادی به مبلغ 3 میلیارد و 200 میلیون تومان منعقد شد اما در سال 94 با تصور 10 تا 15 درصد افزایش این رقم، متاسفانه با تخفیف 50 درصدی و بدون رعایت تشریفات قانونی به مدت 3 سال، شهرداری قراردادی با سازمان مدیریت پسماند منعقد کرد.

محمدی خاطرنشان کرد: شهردار باید فرایند انتخاب شرکت و سهامداران را بررسی کند و نسبت به داشتن گواهی این شرکت، مطمئن شود.

وی در پایان به لازم الاجرا و قانونی بودن گواهی صلاحیت پیمانکاران انتخابی، تاکید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.