به گزارش خبر آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل؛ دکتر صادق صالحی با بیان اینکه واکسیناسیون به موقع، رعایت ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای و مدیریت مناسب در طول دوره پرورش، نقش عمده‌ای در کنترل بیماری‌های طیور دارد، تصریح کرد: تنظیم برنامه واکسیناسیون واحدها بر اساس شرایط بهداشتی، قرنطینه‌ای و نظارت دقیق بر فرآیند اجرای واکسیناسیون در ایمن‌سازی جمعیت طیور اهمیت اساسی دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با تاکید بر لزوم نظارت بهداشتی دامپزشکی از مرحله تولید تا مصرف محصولات دامی در راستای ارتقای سطح کیفی و بهداشتی تولید کشتارگاه‌ها گفت: سلامت جامعه در گرو سلامت فرآورده‌های خام دامی است.

صالحی بیان کرد: در راستای اجرای سیاست‌های بهداشتی و وظایف و مسئولیت‌های حاکمیتی دامپزشکی از ابتدای سال نزدیک به 11 میلیون قطعه طیور در کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان کشتار و پس از طی فرآیند نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی وارد بازار مصرف شده است.

وی افزود: دامپزشکی همواره تلاش کرده تا با برنامه‌ریزی درست شرایط به گونه‌ای باشد که فرآورده‌های خام دامی سالم، بهداشتی و مطمئن وارد بازار مصرف شده و در دسترس عموم قرار گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در خصوص وضعیت بیماری‌های تنفسی طیور در استان گفت: تمام فارم‌های پرورش طیور استان تحت نظارت و ارزیابی شدید قرار دارد و با رصد و پایش‌های شبانه‌روزی و همکاری فعالان عرصه صنعت طیور و رعایت موارد امنیت زیستی در چند ماه اخیر موردی از بیماری‌های حاد تنفسی طیور از جمله آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح استان مشاهده نشده است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 831218
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.