مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز گفت: تعداد اشتغال ایجاد شده در شهرستان‌های استان از ابتدای سال ۹۶ تاکنون ۱۸ هزار و ۱۸۰ نفر بوده است.

به گزارش ایلنا ازکرج، اسماعیل خلیلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: تعداد اشتغال ایجاد شده در شهرستان‌های استان از ابتدای سال ۹۶ تاکنون  که در سامانه رصد نیز ثبت شده در مجموع ۱۸ هزار و ۱۸۰ نفر بوده است.

وی افزود: از این رقم سهم شهرستان کرج و فردیس ۱۲ هزار و ۶۲۶ نفر، ساوجبلاغ ۳ هزار و ۲۴۸ در اشتهارد ۵۳۳ نفر ، نظرآباد ۱ هزار و ۱۸۲ نفر ، طالقان ۱۰۱ نفر است.

خلیلی با اشاره به اینکه آمار ثبت نام شدگان در کاریابی های استان ۲۷ هزار و ۹۲۷ نفر اعلام شده است، گفت: در بحث دستگاه ها نیز ۴۵ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

مدیرکل کار  و رفاه اجتماعی البرز با تاکید بر اینکه در بخش مشاغل خانگی نیز تا دی ماه سالجاری؛ ۵۵۹ مجوز صادر شده و  ۱۳۶۷ نفر تا کنون ثبت نام کرده اند، ادامه داد: بنا بر دستور استاندار البرز سقف تسهیلات بانکی در این بخش نیز از ۵ میلیون تومان به ۱۰ میلیون ارتقا پیدا کرده است.

وی با اشاره به  عملکرد بانک ها در خصوص پرداخت وام اظهار داشت: با توجه به سهم بانک ها در معرفی برای پرداخت تسهیلات بانکی در حمایت از مشاغل خانگی  یک هزار و ۸۵۰ نفر به بانک معرفی شده اند.

خلیلی با اشاره به اینکه شاخص های عمده نیروی کار براساس آخرین نتایج آماری تابستان ۹۶ در مقایسه با میانگین کشوری نیز حاکی از اعداد قابل توجهی است گفت: در حالی که نرخ مشارکت اقتصادی کشور ۴۱  است این رقم در استان البرز  به ۳۶.۷  می رسد.

وی خاطرنشان کرد:نرخ بیکاری کشور ۱۱.۷ است و  در البرز این رقم به  ۱۳.۸ می رسد. همچنین نرخ بیکاری در نقاط شهری البرز ۱۴.۴،سهم اشتغال در خدمات ۵۴.۸،سهم اشتغال در صنعت ۴۲.۷، را نشان می دهد.

طبق اعلام مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی و گزارش  اشتغال ایجاد شده در  در سامانه رصد کمیته امداد امام خمینی( ره ) در استان البرز نیز با  ۲ هزار و ۲۲۵ نفر بالاترین آمار را در ثبت ایجاد شغل در سامانه رصد داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.