مدیرکل منابع طبیعی البرز کاهش کانون‌های ریزگرد در جنوب استان و اجرای پروژه های آبخیز در دو حوزه آبخیز بحرانی طالقان و سد کرج را از برنامه های اصلی این اداره کل برشمرد.

به گزارش ایلنا از کرج،حامد فرضی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با بیان این که اولویت اصلی این اداره کل حفاظت از اراضی ملی محسوب می شود، اظهار داشت: به ترتیب چهار اولویت حفاظت، احیاء، توسعه و بهره برداری اصولی از منابع طبیعی در راستای رسیدن به توسعه پایدار به عنوان تکالیف اصلی به عهده ادارات کل منابع طبیعی گذاشته شده است که خوشبختانه در سطح استان با اجرایی کردن رویکرد " حفاظت مشارکتی"فیمابین مردم و دستگاه و دخیل کردن مردم در اموراتی که مربوط به خودشان است حفاظت از اراضی ملی و طبیعی را به مردم سپرده ایم.

وی افزود: این اداره کل با جذب بیش از 25000 هزار نفر همیار طبیعت از اقشار مختلف در سنین و صنوف متفاوت دارای ظرفیت فوق العاده ای برای کمک به منابع طبیعی است.

 فرضی کاهش کانونهای ریز گرد در جنوب استان و اجرای پروژه های آبخیز خصوصاً در دو حوزه آبخیز بحرانی طالقان و سد کرج را از برنامه های اصلی این اداره کل برشمرد و گفت: کمبود نیروی انسانی و منابع اعتباری از جمله مشکلات اساسی هستند که با آن مواجه هستیم.

این مقام مسئول‌خاطرنشان کرد: با تامین اعتبار لازم در پی‌سفر ریاست‌جمهور چنانچه مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط همگام با اهداف سازمانی پیش رود می‌توان امیدوار بود که آمایش سرزمین و قابلیت اراضی به نحو مطلوب در سطح استان شکل بگیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.