به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان که روز دوشنبه در محل اداره امور شعب بانک ملی البرز برگزار شد با اشاره به اینکه عملکرد بانک ها در پرداخت تسهیلات برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی چندان مورد قبول نیست افزود: وضعیت رونق تولید و اشتغال استان رو به بهبود است ولی انتظار ما از بانک ها بیشتر از شرایط کنونی است.
وی ادامه داد: وام های هدفدار در اشتغال جزو تکلیف بانک ها است که باید اجرایی شود و همچنین پرداخت تسهیلات بانکی در سر فصل بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و مشاغل خانگی باید با توجه ویژه ای تحقق پیدا کند.
نجفی با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهوری به البرز گفت: اجازه بازگشت حتی یک ریال از اعتبارات مصوب را نمی دهیم و مدیران کل باید برای جذب صد در صدی این اعتبارات اقدام کنند.
وی افزود: با توجه به اینکه در استان خدمات بر سایر بخش ها پیشی دارد و مکمل بخش صنعت، گردشگری و کشاورزی نیز خدمات است، اگر در تولید و گردشگری هم به مشکل بر می خوریم به این جهت است که در سرفصل خدمات شکوفایی وجود ندارد.
نجفی همچنین با تأکید بر لزوم اجرای مصوبات شورای بانک های استان ادامه داد: مصوبات این نشست حتی مهمتر از کارگروه رفع موانع تولید است و فلسفه تشکیل آن نیز بررسی مهمترین نیازهای بانکی استان محسوب می شود.
وی همچنین بر تشکیل جلسات بانک ها در شعب شهرستانی نیز تأکید کرد و افزود: گاهی پرونده ها در شعب بانکی شهرستانها نیز قفل می شود و با توجه به شرایط کنونی خاص نیاز است که فعال تر از پیش عمل شود.
استاندار البرز با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور مبنی بررونق تولید و اشتغال ادامه داد: تحقق این مآموریت با همکاری بانک ها محقق می شود و لذا نیاز است که در این زمینه اهتمام ویژه ای صورت گیرد.
وی با تأکید بر تقویت طرح های ثابت با پیشرفت فیزیکی 60 درصد ادامه داد: تأکید دارم که پرداختی ها زیر 60 درصد واگذاری صورت نگیرد.
استاندارالبرز همچنین در رابطه با تملک واحدهای بدهکار بانکی نیز گفت: اگر ضرورت به این موضوع وجود دارد ابتدا باید در کارگروه استانی به تصویب برسد و بدون هماهنگی اقدامی صورت نگیرد مگر اینکه تقوقف کار مغایر با اصل نظام بانکی باشد.
استاندار البرز افزود: با توجه به اینکه بخشی از مشکلات رونق کار مربوط به کم کاری دستگاه های اجرایی است ونیاز است که دستگاه ها در این زمینه با جدیت بیشتری همکاری کنند.
دکتر نجفی در خصوص افزایش سقف تسهیلات بانکی برای سوخت دوگانه سوز نانوایی های استان گفت: با توجه به اینکه بیش از 30 درصد نانوایی های استان سوخت دوگانه سوز دارند وام پرداختی با سود بانکی کم بهره به این واحدها نیز در اولویت کار قرار گیرد و در قالب اوراق قرض الحسنه پرداخت شود.
وی همچنین با تأکید بر تقویت تسهیلات بخش گردشگری نیز تصریح کرد: طرح جامع گردشگری استان به جریان افتاده و استفاده از سرمایه گذاران برای اجرای طرح ها در این بخش جزو اولویت های اصلی قرار دارد.
6155/1535 خبرنگار:مژگان السادات سجادی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.