پرویز زرگر روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این محصولات در قالب 5 هزار کانتینر 20 تنی شامل سبزی، صیفی، تخم مرغ، نهال و تلیسه به کشورهای عراق، حوزه خلیج فارس و آسیای میانه صادر شده است.
وی با بیان اینکه حدود 50 تن از صادرات سبزی، صیفی و میوه کشور را این استان تامین می کند، اظهار داشت: 85 درصد از این میزان محصولات را کاهو، کلم، کرفس، فلفل دلمه ای و لوبیای سبز شامل شده و 15 درصد آن نیز شامل خیار، گوجه فرنگی، خربزه، ملون، انگور و خرمالو می باشد.
وی به مشکلات صادرات محصولات کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل نبود زیرساخت های لازم میزان صادرات البرز محدود است و عمده محصولات کشاورزی استان از بنادر جنوبی کشور صادر می شود.
زرگر اضافه کرد: به همین دلیل میزان محصولات صادر شده استان البرز در لیست آمار صادرات استان های جنوبی قرار می گیرد به رغم اینکه البرز یکی از عمده تولیدکنندگان محصولات کشاورزی می باشد که در تولید بسیاری از این محصولات رتبه های برتر کشوری را دارد.
وی به میزان محصولات تولید شده کشاورزی در سال زراعی 96-95 اشاره کرد و افزود: در این مدت 980 هزار تن محصولات زراعی، 560 هزار تن محصولات باغی و 244 هزار تن محصولات دام، طیور و آبزیان در استان تولید شده است.
مدیررکل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری البرز اضافه کرد که در استان البرز 24 نفر عضو اتحادیه صادرکننده سبزی و صیفی هستند.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.