در شورای شهر کرج نگاه ویژه مدیریت شهری به ساخت و ساز اصولی و توقف ساختمان های غیر استاندارد، مطرح و بررسی شد.

به گزارش ایلنا، امروز سی و سومین جلسه شورای شهر کرج در حالی برگزار شد که زلزله اخیر باعث شد، اعضای شورا با جدیت بیشتر نسبت به ساخت و ساز اصولی، پیگیری بهسازی معابر و در نهایت مدیریت بحران، پیگیری لازم را داشته باشند

ساخت و ساز نیازمند نگاه ویژه 

مهدی حاجی قاسمی، رئیس کمیسیون عمران شورای‌شهر کرج به زلزله اخیر اشاره کرد و گفت: این زلزله 10 ثانیه کرج و اگر فراموش نشود می تواند تلنگری برای مسئولان باشد.

وی ادامه داد: ترافیک معابر و ازدحام جمعیت در پمپ بنزین ها، نشان از وضعیت نامناسب داشت که تنها با چند ثانیه، لرزش ایجاد شد. این اتفاق نشان داد همه زحمات و تلاش‌های انجام‌شده در سال‌های طولانی می‌تواند در عرض چند ثانیه نابود شود اما آیا شهر کرج آمادگی لازم برای مقابله با چنین مخاطراتی را دارد؟

حاجی قاسمی اظهار داشت: نظارت بر ساخت‌وسازهای قولنامه‌ای، ضرورت دارد لذا وضعیت ساخت‌وساز در شهر کرج باید جدی گرفته شود چراکه اگر زلزله اخیر به مدت طولانی تر و یا با قدرت بیشتر بود، خسارات مالی و جانی فراوانی همراه داشت. لذا این امر نشان‌دهنده لزوم توجه به وضعیت ساخت‌وساز در کرج است.

این عضو شورای شهر کرج تبعات صدور مجوزهای ساختمان‌های فاقد استاندارد را مهم دانست و گفت: شهرداری باید در این ارتباط با جدیت بسیار وارد شود و با متخلفین برخورد کند.

لزوم توقف ساخت غیر استاندارد

محمد نبیونی گفت: امیدواریم طرح پاکداشت شهر کرج ادامه پیدا کند و نقاط ضعف آن اصلاح شود و هزینه‌های مربوط به آن نیز نظارت شود.

رئیس شورای شهر کرج از شهرداری نظارت و رسیدگی دقیق به موضوع ساخت‌وساز را خواستار شد و گفت: در شهر کرج لزوم توقف پروژه‌های ساختمانی غیر استاندارد ضرورت دارد تا در بروز حوادث طبیعی از خسارات جبران‌ناپذیر آن جلوگیری کرد.

نبیونی به سخنان شهردار درباره یکی از مدیران سابق شهرداری اشاره کرد و گفت: در صحن علنی شورا به مدیر سابق شهرداری فرصت ارائه توضیح و دفاع از خود را خواهیم داد.

ضعف فنی و مهندسی ساخت و ساز

منصور وحیدی خاطرنشان کرد: ضعف فنی و تخصصی ساخت‌و‌ساز کرج، واقعیتی است که نمی‌توان منکر آن شد.

وی با اشاره به تدوین برنامه جامع مدیریت‌شهری و شورا باید در مواجهه با بحران، اظهار داشت: لازم است احتمال خسارت های وارده به شهر را با مدیریت درست، کاهش داد. 

وحیدی افزود: مدیریت شهری با جمعیت میلیونی در زمان حادثه و بحران، مشکل خواهد بود که این امر نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

ضرورت راهکار قانونی در پرداخت مطالبات

رییس کمیسیون ایمنی و محیط زیست شورا با اشاره به راهکار شهرداری در ایجاد فشار برای مطالبات خود، این حق را قانونی ندانست و درباره مشکلات مطرح شده مردمی، گفت: قطع برق در ساختمان‌های مسکونی، مراجعین زیادی را به همراه داشته و ساکنین این ساختمان‌ها خواستار رسیدگی اعضای شورا هستند.

حسین محمدی افزود: قطع برق به‌عنوان جریمه و برای پرداخت مطالبات شهرداری از مالکینی است که اقدام به ساخت‌وساز کردند لذا رسیدگی قانونی شهرداری و پیداکردن راه‌حل دیگر که به حقوق شهروندی، آسیب وارد نکند، ضرورت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.