به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، با رونق کسب و کارهای نوین و ظهور اپلیکیشن‌های مسافررسان، موضوعات و دغدغه‌های مهمی در بین تاکسیران‌های کرجی پدیدار شده است که این سازمان در راستای رسیدگی به این درخواست‌ها اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است.
عزیز صدرنژاد، رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهری شهرداری کرج با اشاره به رعایت قانون در عرصه‌ی حمل و نقل عمومی گفت: طبق ماده ۱ تصویب‌نامه‌ی کمیسیون موضوع اصل ۱۳۸ قانون اساسی، سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر متولی نظارت بر فرآیندهای حمل و نقل بار و مسافر درون شهری بوده و بر همین اساس هر شرکت یا نهادی که در این زمینه فعالیت می‌کند ملزم به اخذ مجوز از این سازمان و پذیرش نظارت بر عملکرد خود است که اسنپ و تپسی نیز این قاعده مستثنی نیستند.
وی گفت: دنیای امروز دنیای پیشرفت روزافزون و استفاده بیش از پیش تکنولوژی در جهت رفاه مردم است، اما این به معنی توقف نظارت‌ها و تحدید اختیار سازمان‌های متولی خدمات‌رسان به شهروندان نیست.

صدرنژاد با اشاره به ابعاد فعالیت اپلیکیشن‌های مسافررسان گفت: در کنار مزایایی که این برنامه‌ها در سطح جامعه پدید آورده‌اند، مشکلات و دغدغه‌هایی را نیز برای بیش از ۱۳ هزار تاکسی شهر کرج به وجود آورده‌اند که رسیدگی به این دغدغه‌ها و کاهش مشکلات ناشی از استفاده از این برنامه‌ها را وظیفه خود می‌دانیم.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر با تشریح اقدامات در حمایت از تاکسیران‌ها گفت: به دنبال راه‌اندازی اپلیکیشنی با پشتیبانی شهرداری و محوریت این سازمان هستیم تا امکان فعالیت انحصاری تاکسی‌ها در این برنامه را ایجاد کرده و به نوعی فضای رقابتی موجود را با به‌کارگیری مزیت تاکسی‌ها تعدیل کنیم.
صدرنژاد اضافه کرد: فعالیت مسافربرهای شخصی که خارج از چارچوب هر برنامه‌ و نظارتی اقدام به مسافرگیری می‌کنند تبدیل به یکی دیگر از مشکلات حوزه حمل و نقل عمومی و موضوعی آسیب‌رسان به تاکسی‌های شهری شده که در این راستا اقدام به اعلام هنجارهای ترافیکی در سطح شهر و برگزاری گشت‌های مشترک با پلیس راهور و برخورد قانونی با این خودروها نموده‌ایم تا از کاهش درآمد تاکسی‌ها جلوگیری کنیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 821292
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.