مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: گرانی قیمت سوخت هواپیماهای باربری به نسبت پروازهای مسافری مانعی بزرگ در مسیر توسعه صادرات محصولات ساخت ایران است .

به گزارش ایلنا از کرج، سعید زرندی ظهرامروز در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه مشترک با رئیس کمیسون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام اظهار داشت: در ابتدای  این جلسه اطلاعاتی در راستای فعالیت و  طرح‌های توسعه منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام ارائه شده است.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت فرودگاه جهت‌توسعه صادرات محصولات کشاورزی از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بوده است .

زرندی با اشاره به دفن روزانه 1700 تن زباله در اراضی‌منطقه ویژه اقتصادی و  فرودگاه پیام گفت: این موضوع به عنوان چالشی جدی در حوزه محیط زیست مطرح شده است .

رئیس‌منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام با بیان این موضوع به عنوان یک دغدغه در حوزه کشاورزی افزود: قرار شد این مسئله با قید فوریت و در راستای توسعه صادرات محصولات کشاورزی به خارج از مرزهای ایران در مجلس پیگیری شود .

زرندی با اشاره به قیمت 4 برابری سوخت هواپیماهای باربری نسبت به هواپیماهای مسافربری خاطرنشان کرد: در زمینه حمل و نقل هوایی امکانات فراوانی فراهم است، اما گرانی سوخت پروازهای کارگو سبب شده که صادرات از مبدا ایران تقریبا به حالت تعلیق در بیاید و مانع از درآمد زایی در این حوزه شود.

وی در ادامه با تاکید بر تصویب کاهش قیمت سوخت هواپیماهای باربری در شورای عالی صادرات تصریح کرد: با توجه به اینکه این موضوع نیاز به تایید سازمان مدیریت و اعلام هیات دولت دارد، هنوز اتفاقی در خصوص کاهش هزینه سوخت هواپیماهای باربری صورت نگرفته است.

زرندی ادامه داد : با برنامه ریزی های صورت گرفته در حال حاضر پروازهای واردات بار به صورت هفتگی در فرودگاه پیام صورت می گیرد. 

وی گفت: تاسیس بزرگ‌ترین شهر ICT خاورمیانه و حضور شرکت های بزرگ بین المللی در منطقه ویژه اقتصادی پیام  هم از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.