به گزارش گزارش ایرنا، سید مصطفی آذر کیش روز دوشنبه در آیین تجلیل از60 هنر آموز، هنر جو و مدیر برتر هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش استان البرز که در کانون شهید فهمیده کرج برگزار شد، افزود: درزمان حاضر حدود 340 هزار هنرجوی دختر و پسر در پایه دهم شاخه های فنی و حرفه ای و کار دانش کشور مشغول تحصیل هستند.
وی با اشاره به افزایش 4 درصدی نرخ جمعیت هنرجویان پایه دهمی کاردانش در کشور، اظهار کرد: توسعه رشته های فنی و مهارتی نخستین گام در کاهش نرخ بیکاری، تقویت تولید داخلی و محور اصلی اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال است که باید به آن نگاه تخصصی داشت.
مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تغییر نگرش شاه بیت اصلی طرح تعالی مدیریت در مدارس است.
وی گفت: در سال تحصیلی جاری 199 هزار هنرجوی پایه دهمی در شاخه کاردانش تحصیل می کنند و 7 رشته جدید نیز به رشته‌های شاخه کاردانش در سطح کشور اضافه شده است.
وی اضافه کرد: امیدواریم در سال تحصیلی 97-96 نگاه دانش آموزان و خانواده ها با توجه به آموزش هایی که می بینند معطوف به رشته های مهارتی و فنی شود که تحقق این مهم نیازمند گسترش دامنه هدایت تحصیلی آگاهانه در سطح استان هاست.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز در این آیین گفت: در سال تحصیلی گذشته هنر جویان این استان در جشنواره مهارت های هنری شاخه کاردانش با کسب 7 رتبه در رتبه دوم کسوری قرار گرفتند.
عباس سلطانیان بیان کرد: البرز در مسابقات کشوری جشنواره هنرهای تجسمی شاخه فنی و حرفه ای 11 رتبه برتر کسب کرد و در جایگاه چهارم کشور قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه استان البرز در جذب هنرجویان شاخه کاردانش در سال تحصیلی 96-97 حائز رتبه برتر کشوری شده است، خاطر نشان کرد: در پانزدهمین دوره مسابقات علمی کاربردی شاخه کاردانش نیز 7 رشته برتر کسب کرد و رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داد.
سلطانی ادامه داد: البرز در مسابقات کشوری علمی -عملی شاخه فنی و حرفه ای نیز 5 رتبه کشوری کسب کرد و در جایگاه هشتم قرار گرفت.
وی گفت: تعداد هنرستان ها در البرز از 93 هنرستان در سال تحصیلی 94-95 به 96 هنرستان در سال تحصیلی 95-96 رسیده است.
در این آیین از 60 نفر از هنرجویان ،هنر آموزان و مدیران برتر هنرستانی و کاردانش های این استان که در مسابقات و جشنواره های مختلف کشوری موفق به کسب رتبه برتر شدند تجلیل شد.
استان البرز حدود 455 هزار دانش آموز دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.