به گزارش ایرنا، خسرو ارتقایی عصر روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، افزود: از عمر مطالعات قبلی طرح جامع گردشگری 4سال می گذرد و نیاز است که این مطالعات با هدف ارتقای گردشگری استان به روز رسانی شود.
وی با بیان اینکه مهاجرت ها به البرز سبب تنگ شدن عرصه به فضای طبیعی استان شده، خاطر نشان کرد: برای جاده چالوس و منطقه طالقان مصوبه شورای عالی امنیت ملی را داریم که وزارت راه و شهرسازی و سازمان میراث فرهنگی موظف شده اند تا مطالعات این طرح را به پایان برسانند.
ارتقایی با اشاره به اینکه تصرف ها در حریم بستر رودخانه ها اختصاصی شده و عامه مردم فضایی برای استفاده از آن را ندارند، گفت: به همین منظور البرز این آمادگی را دارد تا مطالعات کلی و راهبردی با هدف استقرار گردشگران و استفاده عموم از این فضاها انجام شود.
معاون استاندار البرز با بیان اینکه کاخ مروارید به عنوان یک اثر با معماری جدید و قدیم است، اضافه کرد: تخریب هایی در این کاخ صورت گرفته و امروز در صورت ارایه مجوزهای لازم بخش خصوصی این آمادگی را دارد تا این اثر بازسازی شود.
7414/ 1535 خبرنگار: وحیده عسکری**انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.