فرماندار ساوجبلاغ گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون برای 2911 نفر ایجاد اشتغال شده و اسامی این افراد در سامانه ایجاد و به ثبت رسیده است.

به گزارش ایلنا از ساوجبلاغ،ابوالقاسم پالیزگیر در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری  این شهرستان با تاکید بر توسعه طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح آشنایی کارجویان با محیط کسب و کار و کسب تجربه، آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای عرصه اشتغال و کارآفرینی است .

وی گفت از ابتدای سال جاری تاکنون برای 2911 نفر ایجاد اشتغال شده و اسامی این افراد در سامانه ایجاد و به ثبت رسیده است.

وی افزود :ساوجبلاغ به 65 درصد تعهدات خود عمل کرده است و تا پایان سال جاری عملکردمان به 100 درصد خواهد رسید .

پالیز گیر از اعضای کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری خواست در نشست بعد گزارشی از علل موانع شغلی که سبب طولانی تر شدن این فرایند می شود، ارائه دهند.

وی گفت : این را خوب می دانم بعضی از ادارات برخورد خوبی با جذب سرمایه گذار ندارند و گاها شخص برای تاسیس شرکت یا ثبت تعاونی یا حتی اسم کارخانه در پیچ و خم اداری گرفتار می شود.

فرماندار ساوجبلاغ با بیان اینکه پایه عوامل اصلی خود اشتغالی و اقتصاد  از بانک هاست ، اظهار داشت: باید در نشست آتی مدیران بانک هارا بخواهیم و بررسی کنیم از تعداد معرفی برای تسهیلات خود اشتغالی چقدر موفق به دریافت شدند و مابقی چرا نتوانسته اند به این تسهیلات با وجود شرایط لازم دست یابند .

پالیز گیر با تاکید بر اجرای آموزش‌های فنی حرفه‌ای براساس فرایندی که استان برای این موضوع مشخص کرده است افزود : از 33 روستای استان که باید کار آموزش در آنها صورت بگیرد 14 روستا مربوط به ساوجبلاغ است .

وی افزود: با اجرای آموزش متمرکز در 14 روستای ساوجبلاغ با هدف توانمندی و برگشت روستاییان یا همان جلو گیری از مهاجرت معکوس با تشکیل تعاونی و وایجاد شهرک های صنعتی و توسعه بازار فروش می توانیم امید وار تر به هدف خودمان برسیم .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.