به گزارش ایرنا،مهرداد جهانی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهارداشت: طول راه های استان 1317 کیلومتر است و تردد ثبت شده درهشت ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال 95 حدود 7 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: متوسط تردد روزانه ثبت شده در محورهای مواصلاتی استان بیش از یک میلیون و 500 هزارتردد است که در هر ساعت بیش از 65 هزار تردد نیز به ثبت می رسد.
این مسئول با اشاره به اینکه 60 نقطه حادثه خیر در تمام راه های استان البرز وجود دارد، گفت: تاکنون 10 نقطه حادثه خیر آن در جاده کرج-چالوس و سایر راه ها ایمن سازی شده است.
جهانی بیان داشت: با توجه به اینکه البرز محل عبور مسافران استان های شمالی و غربی کشوراست ، همین امر سبب شده تا افزایش هفت درصدی تردد ها را در محورهای البرزداشته باشیم.
وی افزود: البرز نیم درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده اما 14 تا 18 درصد ترافیک راه های کشور در این استان به ثبت رسیده است.
این مسئول گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون کاهش تلفات جاده ای به میزان 33.6 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.
وی گفت: سال گذشته تعداد فوتی ها به واسطه تصادفات جاده ای 128 مورد بود که امسال به 85 نفر کاهش یافت .
وی با اشاره به خدمات زمستانی راهداری در استان ،ادامه داد: 25 اکیپ راهداری متشکل از 250 راهدار و بیش از 85 دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در 12 راهدارخانه ثابت استان عملیات راهداری را انجام می دهند .
وی با بیان اینکه 60 مدرسه در حاشیه راه های البرز قرار دارند، گفت:30 مدرسه در حاشیه راه های این استان ایمن سازی شده ، ضمن آنکه 22 پل هوایی عابر پیاده در این محدوده ها و مراکز جمعیتی نصب شده است.
جهانی گفت: 22دستگاه پل عابر پیاده در مسیر آزاد راه ها وجود دارد و اکنون 5 دستگاه دیگر در حال احداث شده که بیشتر پل های عابر پیاده به صورت شیب راهه نصب شده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 10 کیلومتر حفاظ میانی در آزادراه های البرز نصب شده که در بالا بردن ضریب ایمنی تردد های جاده ای تاثیر گذار است.
وی تعداد ناوگان های حمل و نقل مسافر در استان البرز را 2 هزار و 330 دستگاه اتوبوس اعلام کرد و افزود: 2 هزار و 584 راننده در بخش مسافربری در سطح استان مشغول به فعالیت هستند که در سال جاری 667هزار و 714 مسافر به نقاط مختلف کشور جابجا شده است.
جهانی با بیان اینکه بخش مسافربری و استفاده از ناوگان عمومی در البرز با کاهش 6 درصدی مواجه است ، اظهارداشت: 14 هزار و 42 دستگاه خودرو سنگین و سبک در ناوگان جابجایی کالا در استان البرز وجود دارد و در این بخش 83 شرکت نیز فعال هستند.
وی به اقدامات ایمنی و هشداری در راه ها اشاره کرد و گفت: 4 تابلو پیام نما در سطح محورهای مواصلاتی استان البرز 4 نصب شده است.
وی گفت: حدود 25 دستگاه دوربین و21 سامانه کنترل سرعت در راه های البرزفعال است و42 دستگاه تردد شمار و یک تابلوی ترافیک نمای برخط دراین محورها نصب و راه اندازی شده است.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای البرز با اشاره به اینکه طی سال گذشته 21 سامانه ثبت تخلف جاده ای در استان نصب شد و تا پایان سال جاری درصدد فعال سازی10 دستگاه سامانه ثبت تخلف دیگر هستیم گفت: نصب دستگاه ردیاب در ماشین آلات راهداری و ایمن سازی مدارس حاشیه راه های استان از دیگر اقدامات است.
جهانی با بیان اینکه ساخت پایانه در محدوده شهرها یکی از وظایف شهرداری ها است، ادامه داد: پیگیری لازم در خصوص بحث ساماندهی پایانه مسافربری شهید کلانتری صورت گرفته و درصدد ایجاد چند پایانه دیگر هستیم.
جهانی گفت: اکنون 9مجتمع رفاهی بین راهی در این استان فعال است و 4 مجتمع رفاهی دیگر نیز در دست احداث است.
این مسئول تعداد مراکز مکانیزه معاینه فنی خودرو های سنگین در البرز را 3 مرکزعنوان کرد.
7410/ 6155خبرنگار:مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.