به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز،"دکتر محمدعلی نجفی"ظهر شنبه در جلسه نشست مشترک شورای ورزش همگانی، با بیان اینکه فلسفه ورزش همگانی باید برای عموم جامعه جا بیفتد، گفت: عموم مسئولان باید با فرهنگسازی در این زمینه شرایط را فراهم کنند که آحاد جامعه به درک عمومی آثار ورزش بر سلامت روح و جسم برسند.
وی در ادامه با اشاره به تجارب کشورهایی نظیر سوئد که از شرایط آفتاب مناسب طبیعی نظیر نور خورشید برای ورزش محروم هستند، افزود:با وجود این امر این کشورها با بهره مندی از فرصت ها و اندیشه های بلند و در نظرگرفتن ارزش های اجتماعی جامعه، زمینه را برای ورزش فراهم کرده اند.
*امکانات مناسب ورزشی ویژه معلولان و جانبازان در استان فراهم شود
استاندار البرز همچنین بر ضرورت ایجاد امکانات مناسب ورزشی برای جانبازان و معلولان جامعه تأکید کرد و گفت: ورزش همگانی منجمله پیاده روی، از آن جمله ورزش هایی است که نیاز به تجهیزات لازم ندارد و می توان بیشتر در این زمینه کار کرد.
*همه باید به این باور درونی از اهمیت ورزش برسند
وی با تأکید بر اینکه پیش شرط ترویج فرهنگ پیاده روی هوای پاک است، ادامه داد: کرج روزی قفرجگاه زیست محیطی بود که همگان برای بهره بردن از مواهب طبیعی از این فرصت ها استفاده می کردند اما امروز کرج در آلودگی هوا نیز پیشی گرفته است و باید شرایطی را فراهم کرد که بتوان بیش از پیش امر ورزش در جامعه تسری پیدا کند.
*ورزش موجب کاهش ناهنجاری های اجتماعی است
دکتر نجفی نقش ورزش را نه تنها در سلامت جسمانی که از ابعاد اجتماعی نیز حائز اهمیت خواند و ادامه داد: کمک به ورزش موجب سالم سازی جامعه و حضور اجتماعی جوانان موجب کاهش ناهنجاری های اجتماعی خواهد شد.
• لزوم بازنگری در توسعه ورزش و کارکرد هیات های ورزشی
استاندار البرز در ادامه بر ضرورت همکاری تمامی دستگاه ها در توسعه ورزش تأکید کرد و گفت: باید رویکردها تغییر پیدا کند، کارهای موازی در این زمینه صورت نگیرد و میل به استفاده از امکانات ورزشی بنحوی فراهم شود که این درک متقابل ایجاد شود.
وی همچنین با تأکید بر ضرورت مشارکت رسانه ها به توسعه ورزش های همگانی، همچنین بر ضرورت علمی شدن ورزش اشاره کرد و گفت: بهره مندی از ظرفیت ورزشکاران بنام در توسعه ورزش، امری مهم تلقی می شود.
• ورزش سالمندی نیازمند نگاه ویژه
دکتر نجفی ادامه داد: در زمینه ورزش سالمندی نیز باید بیشتر کار کرد، در کشورهایی نظیر چین،شهرداری های مناطق با شناسایی سالمندان و اختصاص کد و شناسه سالمندی امکانات رایگان این قشر را در استفاده از امکانات مناسب ورزشی فراهم کرده اند که باید در این بخش هم از تجارب سایر کشورها بهره مند شد.
وی عنوان کرد: ورزش معلولان نیز نیازمند محبت و نگاه بیشتری از سوی مسئولان امر است.
استاندار البرز در محور دیگری با اشاره به اینکه هیات های ورزشی پتانسیل ویژه ای در استان هستند، گفت: اقدامات لازم برای تخصیص اعتبارات تکمیل استادیوم انقلاب کرج فراهم شده است.
دکتر نجفی گفت: گزارش هیات های برتر ورزشی، برنامه برگزاری همایش بزرگ پیاده روی از جمله محورهای این نشست بشمار می رفت.
در ادامه جمعی از روسای هیات های ورزشی دغدغه های خود را با استاندار البرز در میان گذاشتند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 814633
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.