به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی در جلسه مشترک با هیات های ورزشی که عصر شنبه در سالن جلسات استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه باید شرایطی فراهم شود که ورزش در رشته های مختلف برای سلامت روح و روان ترویج پیدا کند، افزود: شهرهایی مانند کرج که زمانی جزو یکی از تفرجگاه های خوب کشور بوده ولی اکنون در برخی مواقع از تهران در حوزه آلودگی هوا در وضعیت بدتری قرار دارد.
نجفی گفت: پیاده روی و برگزاری همایش های پیاده روی در هوای سالم جز الزامات بدن انسان است که باید با فرهنگسازی در این بخش قدم های جدی تر برداشت از طرفی باید به این مهم نیز اشاره کرد که همکاری دستگاه های اجرایی در این بخش حائز اهمیت است.
وی افزود: افزایش میل و رغبت به استفاده از دوچرخه در انسان ها علاوه بر توسعه و ترویج فرهنگ در این حوزه به ایجاد بستر و زیرساخت های فیزیکی نیز بستگی دارد.
استاندار البرز اضافه کرد: باید رویکردهای کنونی به منظور بهبود شرایط یاد شده تغییر پیدا کند، همه مدیران کل در دستگاه های اجرایی مختلف باید احساس کنند مدیری در حوزه ورزش هستند، تا بتوانند با جدیت بیشتری در راستای ارتقا این مهم در جامعه گام بردارند.
وی با اشاره به ضرورت علمی کردن فعالیت های ورزشی، گفت: مراکز دانشگاهی علمی کاربردی تشکیل داده شده و باید به این نکته نیز اشاره کرد که علمی کردن ورزش سبب کاهش سیاسی کاری در این حوزه می شود.
نجفی افزود: تمام شهرداری ها موظف هستند در بخش ورزش های همگانی ویژه سالمندان سرمایه گذاری کنند، در کشور اتوبوسی که مختص حمل و نقل معلولین باشد وجود ندارد به همین منظور تصمیم جدی برای رفع این مشکلات در البرز گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: طی بازدید اخیر از استادیوم 6 هزار نفری انقلاب کرج شاهد این امر بودیم که این مجموعه در فقر به سر می برد، در این بازدید اعتباری برای تسریع در اجرای این پروژه در نظر گرفته شد.
1535/6155خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.