مدیرکل آموزش تخصصی جمعیت هلال‌احمر کشور به لزوم آموزش همگانی امدادگری در کشور تاکید کرد و گفت: برای این مهم به بیش از هزار میلیارد اعتبار احتیاج است.

به گزارش ایلنا، مهراب شریفی عصر پنجشنبه در سمینار مدیریت بحران در حوادث شهری که در سالن اجتماعات آسایشگاه خیریه کهریزک محمدشهر برگزار شد، با بیان اینکه دست آموخته های حوادث به افزایش تاب آوری کمک بسیاری می کند، اظهار کرد: در شرایط بحرانی ناهماهنگی و نابسامانی به وجود می آید که اصل اول آن صبر و خون سردی است.

مدیر کل آموزش تخصصی جمعیت هلال احمر کشور در ادامه با اشاره به اینکه فضای مجازی در شرایط بحرانی ممکن است موجب بی انصافی در مورد ارگان های امدادرسان شود به لزوم فرهنگ سازی در این رابطه تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت آمادگی ارگان ها پیش از بحران، افزود: حوادث از منظر پیشگیری به دو دسته طبیعی و انسانی تقسیم می شوند. در حوادث طبیعی مدیریت بحران مهمترین مسئله است.

شریفی با اشاره به اینکه آمادگی با برنامه شروع می شود، گفت: سازماندهی و آموزش اقدامات بعداز برنامه است.

به گفته وی برنامه ریزی، سازماندهی و آموزش از پایه های مهم ایجاد آمادگی است.

این استاد دانشگاه با تاکید به لزوم تجهیز نیروهای امدادرسان، خاطرنشان کرد: باید در راستای برگزاری مانور های استاندارد اقدام کنیم تا شاهد افزایش هماهنگی میان امدادگران باشیم.

وی با اشاره به اهمیت هماهنگی میان سازمان های امدادرسان، تاکید کرد: هنگام رخ دادن رویداد، اگر میان سازمان های امدادرسانی چون هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی و غیره هماهنگی لازم نباشد، قطعا کار پیش نخواهد رفت.

مدیرکل آموزش تخصصی جمعیت هلال احمر کشور با تاکید به داشتن تمرکز میان امدادگران، گفت: در هنگام امدادرسانی باید بیشتر از هر زمانی تمرکز داشته باشیم.

وی با تاکید به لزوم آموزش همگانی، گفت: برای آموزش همگانی در سطح کشور به بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار احتیاج است اما اگر همه مردم آموزش های لازم در رابطه با مسائل بحرانی دیده باشند، قطعا شاهد خسارات جانی کمتری در حوادث طبیعی خواهیم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.