مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: تعداد زیادی روستاها با جمعیت بیش از ۱۵۰۰ نفر، دارای کتابخانه عمومی هستند و این آمار نشان‌دهنده فعالیت کتابخانه‌ها در ۷۲۰ روستای کشور است.

به گزارش ایلنا، مرتضی محمدزاده مدیرکل امور مجلس و استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با حضور  با محمدجواد کولیوند و عزیز اکبریان نمایندگان مردم کرج، اشتهارد، فردیس و آسارا در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمدزاده ضمن تشکر از حمایت نمایندگان البرز از برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی گفت:  آمار حضور نمایندگان استان در برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی نشان از توجه و عنایت نمایندگان به حوزه کتابخانه هاست.

مدیرکل امور مجلس و استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ادامه داد: ارائه گزارش مستمر از وضعیت کتابخانه‌های عمومی و فعالیت‌های انجام شده به نمایندگان محترم توسط نهاد بر کیفیت ارتباط کتابخانه‌های عمومی و نمایندگان مردم می‌افزاید.

وی با اشاره به نزدیک‌شدن به فصل بودجه‌بندی مجلس، ضمن ارائه گزارشی مختصر از فعالیت‌های‌نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: درحال‌حاضر حدود ۷۵۰۰ نفر پرسنل در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به فعالیت مشغولند و این نهاد به عنوان یک مجموعه فرهنگی پویا، در مراکز شهرها، شهرستان ها، بخش ها و اکثر روستاها دارای کتابخانه است که به ارایه خدمات می پردازند.

وی افزود: تعداد زیادی روستاها با جمعیت بیش از ۱۵۰۰ نفر، دارای کتابخانه‌عمومی هستند و این آمار نشان‌دهنده فعالیت کتابخانه‌ها در ۷۲۰ روستای کشور است و برای توسعه کتابخانه‌های روستایی نیاز به تخصیص اعتبار از سوی دولت و مجلس است.

گفتنی‌است، در پایان این نشست حجت‌الاسلام فلاح ضمن ارائه گزارشی از کتابخانه‌های‌عمومی استان از خرید دستگاه چاپ بریل توسط یکی از خیرین البرزی برای کتابخانه‌های عمومی کرج خبر داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.