رحیم بنامولایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا، اظهار کرد: ارایه مشاوره به مجریان سه قوه در مسیر رفع موانع کسب و کار ، ایجاد تولید و اشتغال ، گسترش صادرات و دستیابی جامعه به رونق اقتصادی از وظایف مهم اتاق بازرگانی است .
وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی با هدف رفع چالش های اقتصادی ماموریت مهم انتقال نظرات کارشناسی همراه با ارایه راهکارهای مناسب به بدنه حاکمیت را برعهده دارد.
وی اتاق بازرگانی را به پل رفت و آمد بخش خصوصی و مجریان نظام تشبیه کرد و گفت: در این رفت و آمدها به دنبال آن هستیم تا با تبادل اطلاعات و طرح نظرات و دیدگاهها ضوابط قانونی را جایگزین روابط و رانت بازیها کنیم.
رییس پارلمان بخش خصوصی البرز گفت: متاسفانه سالیان متمادی است که جامعه و اقتصاد ما با چالش های ناشی از رانت و پارتی بازی ها مواجه است که رفع این معضل همکاری مشترک مجریان نظام و بخش خصوصی را می طلبد.
بنامولایی درادامه اظهاراتش به فعالان بخش خصوصی توصیه کرد با همدلی و هماهنگی برای حاکمیت 'تشکل' به جای 'تفرق' و پراکندگی تلاش نمایند تا مطالبات این بخش از یک تریبون واحد مطرح و به صورت قانونمند و تحت ضوابط و مقررات قانونی پیگیری شود.
وی خطاب به فعالان اقتصادی گفت: اگر بجای 'تفرق' از 'تشکل' به معنای کامل کلمه پیروی شود ، دراین صورت می توانیم برای رفع مشکلات قوای سه گانه را در کنارمان داشته باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش از اینکه با گذشت شش سال تا کنون بستر برای اجرای کامل مفاد قانون بهبود فضای کسب و کار مصوب مجلس فراهم نشده اظهار تاسف کرد.
بنامولایی گفت: با اجرای ماده پنج این قانون مترقی اتاق های بازرگانی در ساماندهی ، ایجاد و ثبت تشکلهای اقتصادی حرکت های موثری خواهند داشت و از ادامه موازی کارها که اقتصاد جامعه را به چالش کشیده است جلوگیری خواهند شد.
وی همچنین با تاکید بر ضرورت دسترسی بخش خصوصی به آمار و اطلاعات اقتصادی صحیح گفت: متاسفانه آمار های غلط و انحرافی نظرات کارشناسی وآینده گری را از ما سلب کرده، لذا برای تهیه نقشه راه آینده با مشکلات جدی مواجه هستیم .
***احداث 120 مدرسه در مناطق زلزله زده توسط اتاق های بازرگانی
رییس پارلمان بخش خصوصی استان البرز در بخش دیگری از اظهاراتش ضمن تقدیر از هموطنان که به یاری زلزله زدگان شتافته اند اظهار کرد: در این راستا اتاق های بازرگانی مسئولیت احداث 120 مدرسه تخریب شده در غرب کشور را بر عهده گرفته اند.
وی افزود: تشکل های اقتصادی در صورت تمایل می توانند برای یاری رسانی به هموطنان زلزله زده غرب کشور فرم مربوطه را که در سایت اتاق بازرگانی منتشر شده تکمیل کنند.
***افتتاح رسمی نمایشگاه دایمی در اتاق بازرگانی البرز
رحیم بنامولایی درادامه به افتتاح رسمی نمایشگاه دایمی محصولات تولیدی البرز در اتاق بازرگانی استان اشاره کرد.
وی گفت: نظر به اینکه هیات های تجاری خارجی در سفر به البرز به دلیل محدودیت زمانی موفق به مشاهده انواع محصولات استان نمی شوند، لذا در بازدید آنان از این نمایشگاه ضمن آگاهی از توانمندی های بخش تولید ما ، زمینه گسترش صادرات محصولات تولیدی استان فراهم خواهد شد..
وی افزود: ایجاد نمایشگاه دایمی در اتاق های بازرگانی کشور تا کنون سابقه نداشته و ابتکار جدیدی است که با هدف معرفی توانمندی های استان به تجار خارجی افتتاح می شود.
وی گفت: در این نمایشگاه برای هر واحد تولیدی صادرات محور یک مکان مناسب به صورت قفسه در نظر گرفته شده تا محصولات تولیدی را در معرض دید بازدید کنندگان قرار دهند.
رحیم بنامولایی به متقاضیان عرضه محصولاتشان در این نمایشگاه دایمی که تاکنون موفق به ثبت نام نشده اند توصیه کرد برای انجام مراحل اداری در اسرع وقت به اتاق بازرگانی استان مراجعه کنند.
7411/1535خبرنگار:سیده فرناز مرتضوی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.