به گزارش ایرنا، تکمیل پروژه های ملی آزادراه تهران - شمال و ادامه بزرگراه همت و در امتداد آن کنارگذر شمالی کرج می تواند مجال نفس کشیدن به کرجی ها بدهد، در صورتی که همه بخش های مرتبط با این موضوع با سرعت بیشتری این پروژه های بزرگ را به نتیجه برسانند.
استان البرز و به ویژه کلانشهر کرج امروز علاوه بر معضل ترافیک از مسایل زیست محیطی و آلودگی هوا نیز رنج می برد که بخشی از این آلودگی ناشی از ترددهای میلیونی پایتخت و 14 استان کشور از این استان است.
کرج گرچه روزی به واسطه دارا بودن آب و هوایی خوش، تفرجگاه پایتخت نشینان بوده است، اما امروز مردم کرج و استان البرز جز آلودگی و ترافیک های سنگین به ویژه در ورودی های کرج، چیزی عایدشان نمی شود.
به عقیده محمدعلی نجفی استاندار البرز، البرنشینان اکنون تاوان ترددهای چندین میلیونی را می دهند و این حق مردم کرج نیست و ظلمی است که بر کرجی ها روا می شود.
تکمیل قطعه نخست آزادراه تهران - شمال باعث می شود ترددهای پرحجم مردم تهران برای رسیدن به چالوس به این ابرپروژه ملی کشیده شود و مردم کرج هم روی تردد آرام و روان را ببینند.
بر اساس اعلام محمدسعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان به عنوان مجری احداث این آزادراه قرار است قطعه نخست آزادراه تهران - شمال تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
امید می رود مسیر 20 کیلومتری در بزرگراه تهران - کرج و کرج - قزوین از شهرک خاتم تا ترمینال شهید کلانتری کرج نیز که همواره شاهد ترافیک های نفس گیر و سنگین است با تسریع در پروژه احداث ادامه بزرگراه همت نفسی بکشد و مردم کرج در ورودی های خانه خود گرفتار نشوند.
کاربرد بزرگراه همت زمانی کامل می شود که بار ترافیکی این بزرگراه وارد کرج نشده و از طریق کنارگذر شمالی کرج در حقیقت استان البرز را دور زده و به بزرگراه کرج - قزوین متصل شود.
اکنون کنارگذر شمالی کرج با یاری و مساعدت دولت و تدبیر و امید به عنوان یک پروژه ملی با 28 درصد پیشرفت فیزیکی مواجه است تا بزرگراه همت را به کرج - قزوین متصل کند.
استاندار البرز در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر اینکه پروژه کنارگذر شمالی کرج تنها برای البرز حایز اهمیت نیست، بلکه این طرح با توجه به وسعت کاربری در سطح ملی مطرح است، گفت: این پروژه برغم تنگاهای مالی 28 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
نجفی در حاشیه بازدید از طرح کنارگذرشمالی خاطرنشان کرد: مجاورت البرز با پایتخت کشور و تردد استان های متعدد کشور از البرز اهمیت این طرح را دو چندان ساخته است.
وی بیان کرد: طرح کنارگذر شمالی یکی از پروژه های مهم شهرداری کرج با سرمایه گذاری این بخش در ادامه همت اجرایی می شود.
استاندار البرز گفت: برغم تنگناهای مالی پروژه کنار گذر شمالی کرج 28 درصد پیشرفت داشته است و پیمانکاران نیز با جدیت در حال تکمیل این طرح هستند.
تکمیل این پروژه ملی به طول 17 کیلومتر نقش بسزایی در برون رفت از ترافیک خواهد داشت و کرج از بن بست ترافیکی خارج خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه علاوه بر مسائل زیست محیطی، نگاه گردشگری نیز در این پروژه کنار گذرشمالی دیده شده است، اظهار داشت: دولت و معاونت عمرانی نیز در بحث مالی، تملک اراضی، ایجاد دسترسی ها و دیگر مسایل از هیچ کمکی دریغ نخواهد داشت.
استاندار البرز در نشست بررسی پیشرفت فیزیکی پروژه کنارگذرشمالی استان که در کارگاه عمرانی این طرح با حضور شهردار کرج و مجریان پروژه برگزار شد نیز گزارشی از روند اقدامات انجام شده برای تکمیل پروژه کنار گذرشمالی استان دریافت کرد و با قدردانی از تلاش های صورت گرفته، گفت: نگاه بزرگ و عمیق و اندیشه ای سترگ از سوی شهرداری وجود داشته که برای اجرای چنین پروژه ای در بدو امر 515 میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت می گیرد.
وی افزود: با همراهی شورای شهر کرج و تجارب ارزشمند توام با علم و تجربه و عمل از سوی شهردار کرج و افق دید بلند، شاهد توسعه و رونق شهر خواهیم بود.
نجفی با ابراز امیدواری از اینکه پروژه با سرعت بیشتری به پیش رود، گفت: کمک های استان به شهرداری برای تکمیل طرح های توسعه صورت گیرد.
وی با تاکید بر اینکه نگاه های سیاسی و بخشی برای تکمیل این طرح وجود نداشته باشد، تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه استان باید در بودجه سال 97 بودجه مناسبی را برای این طرح ببیند.
استاندار البرز گفت:دولت شرایط مالی سختی را طی می کند و اتفاقات و حوادث اخیر قابل درک است، با این وجود نهایت کمک را خواهیم داشت.
وی با تاکید بر اینکه در خصوص رفع معارضین و آزاد سازی اراضی در مسیر با دادستان مذاکراتی شده است، اظهار داشت: از طریق اوراق مشارکت و اسناد خزانه در کنار اعتبارات ملی و استانی شاهد تکمیل آزاد راه همت خواهیم بود.
وی همچنین بیان کرد: آزادراه شمال نیز با جدیت در حال تکمیل است و با بهره برداری بخش نخست این طرح تا فروردین ماه ترافیک قسمتی از این حوزه نیز کاهش پیدا خواهد کرد.
به تازگی 50 میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک شهر برای اجرای برای کنارگذر شمالی کرج اختصاص یافته است.
بزرگراه کنارگذر شمالی کرج به طول 17 کیلومتر قرار است بزرگراه همت را به آزادراه کرج - قزوین متصل کند. قرار بوده این پروژه با 27 تونل ظرف مدت 24 ماه به بهره برداری برسد که اکنون نزدیک به 15 ماه از کار آغاز احداث آن می گذرد.
به گفته کارشناسان و مسئولان استان البرز اجرای این پروژه می تواند ترافیک استان البرز به ویژه ورودی های کلانشهر کرج را 18 درصد کاهش دهد.
علی اصغر نصیری شهردار کرج نیز در نشست مشترک با استاندار البرز درباره پروژه کناگذر شمالی کرج، گفت که تکمیل سریع کنارگذر شمالی کرج نیاز به توجه ملی دارد تا از این طریق مشکل ترافیک کلانشهر کرج تا حدودی رفع شود.
وی افزود: امید است بسیاری از کمبودهای فضای شهری به لحاظ فرهنگی، گردشگری و غیره از این طریق جبران شود.
وی ادامه داد: با این طرح ارزش افزوده ای برای اراضی اطراف ایجاد خواهد شد که برای بهترین بهره برداری از این امکان پروژه هایی تعریف شده که مردم و سرمایه گذاران بخش خصوصی بهره مند شوند.
شهردار کرج گفت: در خصوص تملک اراضی همراهی بسیاری از سوی دستگاه ها و دادگستری بوده که این مساعدت قابل تقدیر است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز نیز در این نشست توضیحاتی از روند تکمیل پروژه ارائه کرد و گفت: در شورای عالی معماری و شهرسازی طرح خاصی برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در نظر گرفته شده است.
خسرو ارتقائی گفت: این پروژه طبق زمانبندی صورت گرفته تا پایان سال 97 شاهد بهره برداری از پروژه خواهیم بود که بخش بزرگی از ترافیک کلاک را پیشگیری خواهد کرد.
کنارگذر شمالی کرج در امتداد بزرگراه همت که قرار است اواخر امسال به بهره برداری برسد، این بزرگراه را به آزادراه کرج - قزوین متصل می کند و باعث سبک شدن ترافیک هر روزه ورودی های کرج می شود.
1535/6155خبرنگار:داریوش غفاری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.