به گزارش ایرنا، داریوش بیات نژاد عصر یکشنبه در همایش روز جهانی معلولان که ازسوی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج در تالار شهیدان نژادفلاح برگزار شد، افزود: اکنون 10 هزار معلول در این استان در نوبت دریافت خدمات بهزیستی هستند.
وی ادامه داد: اداره کل بهزیستی استان البرز با استفاده از 70 مرکز اعم از مراکز نگهداری ذهنی، اعصاب و روان، سالمندان، مراکز روزانه توان‌بخشی به جامعه هدف خدمات دهی می کند.
مدیرکل بهزیستی البرز با اعلام اینکه امکانات و تجهیزات بهزیستی برای نگهداری از معلولان در سه حوزه پزشکی، توان‌بخشی و مراقبتی ارائه می‌شود، تصریح کرد: نهاد خانواده نیز باید توجه ویژه‌ای در خصوص ساماندهی معلولان داشته باشند.
وی گفت: تحت هیچ شرایطی از خدمات و امکاناتی که به معلولان ارائه می‌دهیم راضی نیستیم اما دولت نگاه مثبتی را در حوزه معلولیت مدنظر قرار داده که افزایش سه برابری مستمری و خرید تجهیزات ازجمله اقدامات مثبت یادشده محسوب می‌شود.
مدیرکل بهزیستی البرز ادامه داد: تصویب لایحه حمایت از معلولان در حالی طی سنوات گذشته مصوب شده بود که با کمبودهایی مواجه بود به همین منظور لایحه جدید با اصلاحیه در این خصوص به مجلس ارائه‌شده است.
وی با اعلام اینکه در نظر گرفتن حق پرستاری برای پدر و مادر همچنین معافیت‌های مالیاتی در اصلاحیه این لایحه مدنظر قرار داده‌شده است، گفت: در پی تصویب اصلاحیه این لایحه 3 هزار میلیارد تومان تعهد برای دولت ایجاد می‌شود.
بیات نژاد با تأکید بر لزوم توجه به قشر معلولان در جامعه، افزود: معلولان باید مطالبات به‌حق خود را از در التماس و خواهش نخواهند، باید فرهنگ مطالبه گری در جامعه توسعه و ترویج داده شود.
ادامه داد: متأسفانه وضعیت پیاده‌روها و خیابان‌ها برای افراد سالم نیز مناسب نیست، خیابان‌ها وضعیت تأسف‌بار کنونی بستر افزایش معلولان در جامعه را شدت می‌بخشد.
وی تأکید کرد: پیگیری مربوط به مناسب‌سازی معابر و پرداخت کمک‌هزینه مناسب‌سازی منازل معلولان از دیگر اقداماتی است که باید موردتوجه قرار گیرد.
همچنین احد رسولی عضو شورای اسلامی شهر دراین همایش گفت: امیدوارم اقدام لازم برای مناسب سازی معابرکرج به عمل آید.
محمدرضا خرد روستا رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان کرج در این همایش با بیان اینکه 54 درصد از معلولین تحت نظر سازمان بهزیستی نیستند، ادامه داد: متاسفانه وضعیت پیاده روها و خیابان ها برای افراد سالم نیز مناسب نیست، خیابان ها وضعیت تاسف بار کنونی بستر افزایش معلولین در جامعه را شدت می بخشد.
وی گفت: پیگیری مربوط به مناسب سازی معابر و پرداخت کمک هزینه مناسب سازی منازل معلولین از دیگر اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
7410/ 6155 خبرنگار: مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.