استاندار البرز گفت: تجاری سازی علوم و توسعه فناوری های دانش بنیان اصلی ترین هدف در برنامه ریزی های استانی است که قطب علم و فناوری در کشور بشمار می رود.

به گزارش ایلنا از کرج،محمدعلی نجفی استاندار البرز با بیان اینکه طبق آخرین آمار، 13 دانشگاه رسمی  و 2 مؤسسه علمی و تحقیقاتی با 123 هزار دانشجو دراستان البرز فعالیت دارند، گفت: پتانسیل های علمی و تحقیقاتی با برند ملی در این استان موجب شده است تا نام «قطب علم و فناوری» کشور را به البرز نسبت دهند و این امر نیز خود ضرورت توجه به پتانسیل های علمی این استان را چند برابر مضاعف می سازد.

وی با تأکید بر استراتژی برقراری پیوند بین صنعت و دانشگاه تصریح کرد: استفاده ازطرح های خاص دانش بنیان که از دل دانشگاه ها و مؤسسات تحقیقاتی سر برمی آورد و ایجاد پیوند بین این طرح ها و صنایع و مراکز تولیدی رویکردی است که برای علاوه بر رونق علم و صنعت، به ایجاد فرصت های شغلی منتهی خواهد شد و باید اهتمام ویژه ای در این زمینه صورت گیرد.

نجفی همچنین با تشریح برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری در استان خاطرنشان کرد: نمایشگاه تخصصی از دستاوردهای محققان علمی این استان به صورت ملی در هفته پژوهش برگزار شد و این خود حاکی از گستردگی دامنه تحقیق و پژوهش در استان البرز است.

وی افزود: تجاری سازی علوم و توسعه فناوری‌های  دانش بنیان اصلی‌ترین هدف در برنامه‌ریزی های استانی است که قطب علم و فناوری در کشور به‌ شمار می‌رود.

نماینده عالی دولت در استان  در ادامه با اشاره به اینکه البرز یکی از استان‌های دانشگاهی در کشور محسوب می شود، رفع مسائل و مشکلات جامعه دانشجویی، تلاش برای رفع مسایل رفاهی دانشجویان، برطرف ساختن موانع دانشگاه ها و تسهیل و بهبود شاخص‌ها در فعالیت‌های اساتید علمی دانشگاه ها را مورد تأکید قرار داد و در این زمینه با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بحث و تبادل نظر پرداخت.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.