به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز دوشنبه در نشست کمیسیون دانشجویی استان البرز با اشاره به اینکه 16 آذر روز حماسه و قهرمانی دانشجویان و نشان از فداکاری و ایثار این قشر پیشتاز در برابر استبداد و استعمار است افزود: دانشجویان و دانشگاهیان چشمان بیدار علم و سیاست هستند و علم و دانش سبب تقویت و پایداری یک ملت است از این رو باید گفتمان علم و فناوری را به گفتمان غالب جامعه تبدیل کرد.
وی ادامه داد: کل مقالات علمی تولید شده به 39 هزار 918 مقاله بوده که ایران رتبه اول تولید علم در منطقه و رتبه 16 در دنیا را کسب کرده و سهم ایران در تولید علم یک و نیم درصد در دنیا داراست که باید مقالات علمی در مسیر فناوری اطلاعات و تجاری سازی هدایت شوند.
وی با اشاره به اینکه همه وظیفه داریم شان استاد و دانشجو را حفظ کنیم گفت: مسئولان اگر معتقدند که جوانان بعنوان ثروت جامعه محسوب می شوند در عمل نیز باید چنین باوری را ثابت کنند.
حقیقی افزود: باید بدانیم نقد دلسوزانه جوانان و دانشجویان ضمن ایجاد اعتماد در مدیران، راه بهتر را به آنان نشان می دهد و کسی نباید در این باب به جوانان برچسب بزند و موجبات لکنت آنها را فراهم کند.
وی خاطرنشان کرد: بازار تملق با دانشگاه سنخیت ندارد و نباید شیوه ای انتخاب کرد که افراد شایسته که گناهشان شفاف گویی است رانده شوند.
این مسئول با بیان اینکه سعه صدر داشتن در مقابل دانشجویان یکی از رسالت های خطیر مسئولان است گفت: مسئولان فرهنگی و مدیران دانشجویی باید به دور از هر گونه حب و بغض از فعالیت قانونی دانشجویان حمایت کنند و هر گونه کوتاهی در این زمینه قابل قبول نیست.
وی افزود: اگر به دنبال مشارکت دانشجو هستیم مسیر اولیه آن اعتماد است که در کنار آن، رضایت و مشارکت دانشجو محقق می شود.
حقیقی، با بیان اینکه دانشجو باید بردباری، صبر، تحمل و دقت خود را تقویت کرده و از فضای احساسی فاصله بگیرد و بر اساس عقلانیت و اعتدال مسائل را حل و فصل کند ادامه داد: باید در نظر داشت که اگر نتوانیم موضوعات داخلی خودمان را با آرامش، عقلانیت و در چارچوب حل کنیم، هیچ گاه از پس حل مسائل بزرگتر بر نخواهیم آمد.
وی گفت: باید بین آرمان و واقعیت ها توازن معنادار ایجاد کرده و آگاه باشیم که در دنیای تکینگی با سرعت نمایی و بسیار پرچالش به سر می بریم و ضرورت دارد امکانات و توانمندی های خود را بخوبی احصا و شناسایی کرده و درصدد تعامل سازنده باشیم.
حقیقی افزود: همه وظیفه داریم با استدلال و منطق راه ناصواب نفاق، ریا، دروغ، اتهام، افراط و سیاه نمایی را سد کنیم و در عوض مسیر عقلانیت، اعتدال، توسعه، پیشرفت، عدالت و آزادی را ترویج دهیم.
وی خاطرنشان کرد: روزدانشجو، روز نماد آزادی، استقلال و حاکمیت ملی است که به گواه تاریخ سهم دانشگاه ها و دانشجویان در مبارزه با استبداد غیر قابل انکار است.
وی ادامه داد: دانشگاه مرکز سعادت و در مقابل شقاوت یک ملت است و از دانشگاه باید سرنوشت یک ملت تعیین شود، رهبر معظم انقلاب نیز دانشجو را تضمین کننده فردای هر جامعه می دانند و از روی دانشجوی امروز می شود فردای هر جامعه را شناخت و حدس زد.
8029/1535خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.